Konversationenr blir lite komplicerad. Jag lägger dit mina erfarenheter och en åsikt.

Jag tror att du inte kan göra så mycket åt saken. Huvudsaken att ni får det gjort än inget och att det är behörig (inte tvyngen). Det är huvudsaken, huruvida det blir snyggt eller inte.. ja du det är en frågan.

I vårt fall, när vi köpte huset, strax innan kontraktskrivning med klausul, lade vi till en tilläggskontrakt. I det står det vad som ska åtgärdas vem ska åtgärda den (dem måste fixa en egen behörig elektriker) och när. Hårt specat i s/v. Om det inte åtgärdas. Har vi rätt att ta in en egen och skicka fakturan till säljaren eller få avdrag (specade även en summa - tog offert från en elektriker). I slutändan tog han in en elektriker som tog hand om sakerna och han var behörig. Allt blev skitbra sen.

I slutändan fick vi all "bargaining power" på vår sidan. I ert fall är det säljaren som har det och det är en jobbig sits.

Och som en medlem sa, ni köpte den i befintligt skick. Säljaren behöver inte åtgärda det och ni har möjlighet att häva köpet. Så vem är det som väjer i denna chicken race? Ni eller han?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.