låter helt rimligt tycker jag, tänk bara vilka omkostnader verkstaden har, hyror, personal, specialverktyg som kostar multum, licenser på dataprogram som kostar än mer multum osv..
jag klippte ett rådjur med en pickup jag hade, skulle gå på 48.000 att laga enligt verkstads skadeberäkning, visade den för försäkringsgubben som kom och fick 35 lax utbetalt, fixade skadorna själv för 22, och bra blev det också, då jag lämnade bort huv, å skärm på lackering.
 
Låter som om ni hamnat lite offtopic här. 700:- timmen för elen ÄR orimligt. Ta in hantverkaren och räkna med att det tar lite längre tid än han sagt. Blir ju betydligt billigare ändå. Är ju inte snickare, men känns som om man skulle fixa det du beskrivit på 3-4 dar ändå. 8-10 dar känns orimligt tycker jag. Dock med reservation för att det är mer jobb än som framgått här?
 
E
det enda som kan försvara 700:- är om de inte får sälja nått mtrl utan rent timpris.
Sen kan det antingen vara så att de inte vill ha jobbet å får de det så med bra förtjänst.
 
det ska kosta att bo i storstan;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.