Innan du börjar mecka för mycket kan det vara en idé att köpa en ny med möjlighet till både luft-, och golvsensor och testa att byta och köra med luftsensor. Vi hade en liknande enkel enhet som såg ut att funka fast med golvsensor som eldade på som fasen. Jag trodde det var golvsensorn först men bytte termostaten på chans och voilà, funkade finfint! Så det kan vara termostaten som krånglar. Om det inte funkar kan du installera golvsensor.

På den vi har lägger man in ett delta (mäter golvtemp och kalibrerar). Så det kan finnas finesser i de nya som väger upp behovet av golvsensor.
 
  • Gilla
Bjoern
  • Laddar…
E emjeysimone skrev:
Innan du börjar mecka för mycket kan det vara en idé att köpa en ny med möjlighet till både luft-, och golvsensor och testa att byta och köra med luftsensor. Vi hade en liknande enkel enhet som såg ut att funka fast med golvsensor som eldade på som fasen. Jag trodde det var golvsensorn först men bytte termostaten på chans och voilà, funkade finfint! Så det kan vara termostaten som krånglar. Ommontera det funkar kan du installera golvsensor.

På den vi har lägger man in ett delta (mäter golvtemp och kalibrerar). Så det kan finnas finesser i de nya som väger upp behovet av golvsensor.
Termostaten är ny så den krånglar nog inte, det är en med luftsensor och det är ju inte helt optimalt med en i det här fallet så stor slinga.
 
B Bjoern skrev:
Termostaten är ny så den krånglar nog inte, det är en med luftsensor och det är ju inte helt optimalt med en i det här fallet så stor slinga.
Ah, aj fasen. Jag minns vilken ångest jag hade för att få upp den där j-vla sensorn. Hur stort är rummet? En annan med möjlighet att kalibrera kanske ändå kan spara tid/kraft/pengar?
 
E emjeysimone skrev:
Ah, aj fasen. Jag minns vilken ångest jag hade för att få upp den där j-vla sensorn. Hur stort är rummet? En annan med möjlighet att kalibrera kanske ändå kan spara tid/kraft/pengar?
Typ en 30m2, ska klura lite på de
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.