Hej! Vi bygger vision i Stockholm. Plattan gjuta i veckan. För oss 1728 för byggsats. Vi har dock oinredd övervåning. Totalt med allt utom tillval el. 2,8milj. Då är det inkl minireningsverk med efterpolering och markhöjande åtgärder.
 
  • Gilla
Abc Defg och 2 till
  • Laddar…
Vet hur det var själv, vi letade febrilt
A Annapersom skrev:
oj så snällt av er :) tack! vi bor i Helsingborg, så det beror lite på vart ni byggt.
A Annapersom skrev:
oj så snällt av er :) tack! vi bor i Helsingborg, så det beror lite på vart ni byggt.
Vet hur de va för oss, vi letade febrilt för att få se ett hus men hittade inget. Vi bor strax utanför Göteborg så det är en resa på 1,5-2tim. Skicka pm om ni är intresserade av att titta så ordnar vi något :)
 
K kakis81 skrev:
Hej! Vi bygger vision i Stockholm. Plattan gjuta i veckan. För oss 1728 för byggsats. Vi har dock oinredd övervåning. Totalt med allt utom tillval el. 2,8milj. Då är det inkl minireningsverk med efterpolering och markhöjande åtgärder.
tack för svar! :)
 
SlamFreddan SlamFreddan skrev:
Vet hur det var själv, vi letade febrilt



Vet hur de va för oss, vi letade febrilt för att få se ett hus men hittade inget. Vi bor strax utanför Göteborg så det är en resa på 1,5-2tim. Skicka pm om ni är intresserade av att titta så ordnar vi något :)
ja men precis så är de. Alltid kul att se i verkligheten ju. Tack, jag ska vända det med sambon så hör jag av mig om vi vill kolla på de. :)
 
SlamFreddan SlamFreddan skrev:
Grattis, vad roligt ;) vi är i slutfasen på vårat, besiktning 21 April. Nä de e ett ovanligt hus vad de verkar men oj så fint. Vi har uppgraderat kök, el, och kakel en del så det har blivit ca.200k dyrare i bara material under resans gång.

Skönt att ni har en bra säljare, våran säljare har tyvärr inte brytt sej så mycket efter att vi skrev på :oops: men vi har istället fått världens bästa entreprenörer som har hållt oss i handen genom detta och sett till att vi får ett hus över våra förväntningar utan vår säljare :love:
Har ni byggt i Stockholm?
 
TBG TBG skrev:
Har ni byggt i Stockholm?
Göteborg (y)
 
K kakis81 skrev:
Hej!

Vi ska bygga ett vision från Eksjöhus, leverans vecka 35. Hur har det gått för er?
Inte många som bygger detta hus har jag märkt. Mest PRIO serien så jag jag ar inspiration och tips!

Vi bygger i södra stockholm och säljaren so far är över förväntan. precis skrivit på med entreprenör och vid referenstagning har de fått toppbetyg.

//Thomas
Vi har just köpt en tomt i Södra Stockholm också och har kollat in några Eksjöhus, bl a Vision. På våra snabbförfrågningar om prisuppgifter har vi dock inte sett röken av ett svar efter 2 veckor. Har ni avtal med totalentreprenad? Och har ni då fått entreprenören via Eksjöhus eller sökt och hittat själva? Nyfiken på vilken entreprenör som verkar så bra?
 
H Hilmar11 skrev:
Vi har just köpt en tomt i Södra Stockholm också och har kollat in några Eksjöhus, bl a Vision. På våra snabbförfrågningar om prisuppgifter har vi dock inte sett röken av ett svar efter 2 veckor. Har ni avtal med totalentreprenad? Och har ni då fått entreprenören via Eksjöhus eller sökt och hittat själva? Nyfiken på vilken entreprenör som verkar så bra?
Hej!
Var i Stockholm bygger ni?
Konstigt att ni inte fått svar. Vi har byggt med Niclas Engqvist på Eskjöhus. Ring upp honom han är riktigt bra hjälpt till hela vägen. Vi har en blandning av delad/ General. Vi handlade själva upp husgrundsentreprenör via känningar som även gjorde markarbeten. Via eksjöhus fick vi rekommendation på entreprenör som vi bygger huset inkl alla dess delar med just nu, är helnöjda so far. Slutbesiktning den 28/12.
 
  • Gilla
Hilmar11
  • Laddar…
K kakis81 skrev:
Hej!
Var i Stockholm bygger ni?
Konstigt att ni inte fått svar. Vi har byggt med Niclas Engqvist på Eskjöhus. Ring upp honom han är riktigt bra hjälpt till hela vägen. Vi har en blandning av delad/ General. Vi handlade själva upp husgrundsentreprenör via känningar som även gjorde markarbeten. Via eksjöhus fick vi rekommendation på entreprenör som vi bygger huset inkl alla dess delar med just nu, är helnöjda so far. Slutbesiktning den 28/12.
Spännande! Vi har nyss skrivit på för en tomt i Gladö kvarn, Huddinge. Var bygger ni? Skulle vi möjligen kunna få komma och titta?
 
  • Gilla
kakis81
  • Laddar…
H Hilmar11 skrev:
Spännande! Vi har nyss skrivit på för en tomt i Gladö kvarn, Huddinge. Var bygger ni? Skulle vi möjligen kunna få komma och titta?
Hej. Detta missade jag. Hur gick det för er?
 
K kakis81 skrev:
Hej. Detta missade jag. Hur gick det för er?
Det blev till slut Movehome istället (Trivselhus). Går lite trögt med bygglovet, vi fick avslag..på´t igen. Och har tyvärr fått en hangar (grannens villa) 4 meter från tomtgränsen...vi hoppas att dom är trevliga!
 
Aj då. Hoppas det löser sig med bygglov. Tog oss 3 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.