Jag har ritat mitt nuvarande själv, lämnade ritning till LB-HUS som körde den i sitt dataprogram, för att få fram rätt byggmått. Därefter tillverkade LB-HUS byggdelarna i sin fabrik. Eftersom mina mått var andra än standard, fick man använda takstolar, som användes till dagisbyggnader man byggde med längre spännvidd. Samtliga byggdelar var raka, torra= hög kvalitet.
LB-HUS överlät stomresningen till en mindre byggare, som strulade till en del, men inget LB-HUS kunde klandras för. Totalentreprenad för stomresningen, byggde resten själv.
 
Någon som kan svara på om Skidstahus, A-hus, Björklidenhus och Modulenthus bygger hus som kunden ritat själv?
 
Modulent gör det inte har jag för mig. De är en modulhustillverkare och har begränsningar på vad man kan göra. Jag tror du kan flytta på vissa innerväggar i deras befintliga hus men inte ändra på yttermåtten.
 
Skidstahus kan inte erbjuder TE i Stockholmsområde i vart fall, enbart Generalentreprenad ....
 
Myresjöhus bygger inte vad som helst. Jag lämnade en ritning till några olika husföretag. Och Myresjöhus kunde inte bygga det, då det inte passade deras "produktion".
Företag som vi kollade med och som kunde bygga vårt hus men saknas på din lista är: Willa Nordic (totalentreprenad), Anebyhus (general?).
 
Hej!

Vi kommer att bygga med Sävsjö trähus som konstruerat huset efter våra ritningar.

Bygger i gbg området.

//Bark
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.