Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L
Hej - som rubriken lyder -

Finns det någon här som kan hjälpa mig att komma i kontakt med användaren Liteavvarje? Han eller hon skulle hjälpa mig genom att förmedla en specifik hantverkare i Skåne för att säkra upp ett hus mot inbrott - men nu är alltså Liteavvarje puts väck och går inte att nå.

Fattar inte vad som hände? Liteavvarje var ju en av de mest hjälpsamma som jag sett här på Bygghus - men nu tydligen bannad?

Tacksam för kontaktinfo!
 
Han var onekligen hjälpsam. Men han hade en tendens att bli otrevlig och börja med rena personangrepp om någon sade emot felaktigheter som han skrev. Om det var därför han bannades vet jag inte. Men det skulle kunna vara.
 
Ja han skrev extremt mycket, men tyvärr var det lika många inlägg som stjälpte som de som hjälpte.
 
  • Gilla
Pumba och 2 till
  • Laddar…
Tycker nog han va lite lätt stött ibland men uplevde nog att han sällan va ensam om att skapa dom problemen
 
Jag som är en av moderatorerna här har bara en lös uppfattning om exakt varför han stängdes av, men det är en tidsbegränsad avstängning. Så om jag kommer ihåg rätt så upphör den ngn. gång i början av mars.

De här tidsbegränsade avstängningarna får man automatiskt efter ett större antal mindre varningar. Man kan se det som en allvarlig varning. Vid upprepade avstängningar kan det bli aktuellt med en permanent avstängning.
 
L
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tycker nog han va lite lätt stött ibland men uplevde nog att han sällan va ensam om att skapa dom problemen
Håller med dig - det finns tendenser till lite trist stil ibland hos några få användare här som gärna höhö:ar om dom tycker att någon använt fel fackterm. Liteavvarje var som sagt extremt hjälpsam - och förbarmade sig över många frågeställare som hamnat bland de obesvarade. Mitt intryck är att han eller hon verkligen var ute efter att hjälpa på bästa sätt - och jag tycker att dom som vill formulera svaren annorlunda kan göra det i egna inlägg utan att för den saks skull klanka ner på andras bidrag eller öppet ifrågasätta deras kunskap.
 
L
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Kan inte @Marlen Eskilsson maila honom dina kontaktuppgifter?
Nej forumet får inte dela kontaktuppgifter. Det är väl egentligen en skyddsmekanism eftersom man har rätt att vara anonym här.
 
Just därför kan hon ju om du vill få ge honom dina
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
L
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Just därför kan hon ju om du vill få ge honom dina
Förlåt - jag läste slarvigt. Det är ju en tanke!
 
Hmm, jag tycker att LAV verkar vara tillbaka under annat alias. Eller så är det någon annan som skriver på samma ganska karakteristiska sätt, inklusive användadet av skiljetecken, blanksteg etc. :)
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Hmm, jag tycker att LAV verkar vara tillbaka under annat alias.
Jag hade samma tanke. Som sagt , precis samma språkbehandling. ;)
 
Jo han verkar fortfarande vara flitig som en kanin.

Protte
 
Jag tycker det var sådär bra, massa rekommendationer och grejer som var rent felaktiga, det skrevs mer för att samla så mycket inlägg som möjligt, kvantitet före kvalitet.

Tyckte mig med känna igen en viss användare
 
En högst otrevlig person som inte kunde diskutera eller ta ett ifrågasättande.
Ett forum ska vara en plats för fri diskussion och inte där man kastar invektiv och otrevligheter på varandra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.