Som jag sagt innan i detta sammanhang. Ogillar Ebba Busch som person å det starkaste.

Men i det här fallet är det nog rätt uppenbart för alla att det är Ebba (och mannen) som råkar ut för den äldre mannens galna släkting... Skulle vara intressant se media granska släktingens vandel.

Hoppas Ebba får huset snart och kan börja rensa upp tomten och göra det till en fin fastighet igen.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
A
B Boende45 skrev:
....och det bara råkar vara en mäklare som EB är kompis med som genomfört värderingen.

Brukar de flesta värderingar inför en försäljning av fastighet genomföras av värderingsman/mäklare som har kopplingar till köparen?

Nej den här affären stinker och påvisar inte enbart EBs personlighet och karaktär utan även den generella svenskens då de flesta uppenbarligen tycker detta är helt OK.
Man ska nog inte ta denna tråd som något mått på vad den generelle svensken tycker.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så en vuxen man som reder sig själv ska bli omyndigförklarad för att han gör affärer med en politiker!?

Nog för att jag också är inne på att vi borde omyndigförklara folket vart fjärde år, men då är det mest på skämt. Och tack och lov är ribban för den typen av tvångsåtgärder satt betydligt högre än att man litar på en politiker.
Men hur ska ni ha det då?

Endera är ledd och lurad av Ebba.
Eller så blir han det nu av släktingar?

Då kvarstår det enda rimliga, att han blir satt under god man som ska vara där som spärr för diverse konstiga affärer.

Ebba förlorar - inte tusan känns det bättre OM han verkligen är lurad av släktingarna?
Ebba vinner och han blev verkligen förledd av Ebba, inte är det speciellt bra för framtiden för dessa 3.9 miljoner heller.
 
L larka742 skrev:
Men hur ska ni ha det då?
Vilka är vi? Du får gärna citera självmotsägelser i det jag sagt och fråga vad jag menar, eller kontrastera vad jag sagt med någon annan och fråga hur det hänger ihop, men i det senare fallet hänger det säkert inte ihop eftersom att det är två saker skrivna av olika personer.

För egen del ser jag dock inget problem med den gråskala du verkar ha svårt för. Någon kan mycket väl ha gjort en dålig affär eller efter diskussioner med närstående efter affären ångra sig utan att det har någon effekt på affärens giltighet eller min uppfattning om personens rättshandlingsförmåga.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
T
Jag är en av dessa som tycker det stinker om affären, spec när man ser alla uttalanden , som att Esbjörn försökte häva redan dagen efter, skicka ett rekommenderat brev den 3 sep vart det var tydligt han vill häva köp.

Ebba vi har haft bullfika o snacka färger 2 veckor efter kontraktet var skrivet 20 aug. tillträde 16 sep

Samt 2 st kolleger till Ebba går ut att hon måste alltid vinna, o ser det som en stor svaghet hos henne, vilket även stämmer in på dom gamla chefer vi har haft i Sverige förut, där dom senare bytts ut till mer lämpade att driva personal. det går inte o peka med hela handen, retar bara upp o skapa missämja vilket resultera i dåligt ledarskap.
Hon söker upp Esbjörn åtskilliga gånger under sommaren, hon accepterar inte nej från gubben , utan bokstavligen tjatar och bearbetar en gammal man under månader.

Först kunde Ebba tänka sig häva om han inte vill sälja, nu sanningen kommer aldrig häva.
Som alla i skumma affärer , så har man bortförklaringar , han var glasklar !

Ebba har en vän som är mäklare , så hon är upplyst om vikten av mäklare, där hon även tar hjälp av en sådan. kontraktet får en av dom konstigaste punkter, mäklaren har inget ansvar, vilket även tyder på skumt.

Tomten ligger attraktivt till, hade med 100% gått till budgivning om den kommit ut via mäklare.

Nu söker hon medlidande i press där hon inte kan bo nära sina barns pappa med sina barn , där barnen nu blandas in som en orsak till varför hon inte kan häva, där barnen inte har något med en affär att göra.
Finns förmycket skumma saker som tyder på att något inte gått rätt till, därför bör hon häva.
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Hotet ni berättar om, att Ebba skulle bli uthängd om hon gick vidare, vad finns det för källa till det?
 
F
T Takläggare skrev:
Jag är en av dessa som tycker det stinker om affären, spec när man ser alla uttalanden , som att Esbjörn försökte häva redan dagen efter, skicka ett rekommenderat brev den 3 sep vart det var tydligt han vill häva köp.

Ebba vi har haft bullfika o snacka färger 2 veckor efter kontraktet var skrivet 20 aug. tillträde 16 sep

Samt 2 st kolleger till Ebba går ut att hon måste alltid vinna, o ser det som en stor svaghet hos henne, vilket även stämmer in på dom gamla chefer vi har haft i Sverige förut, där dom senare bytts ut till mer lämpade att driva personal. det går inte o peka med hela handen, retar bara upp o skapa missämja vilket resultera i dåligt ledarskap.
Hon söker upp Esbjörn åtskilliga gånger under sommaren, hon accepterar inte nej från gubben , utan bokstavligen tjatar och bearbetar en gammal man under månader.

Först kunde Ebba tänka sig häva om han inte vill sälja, nu sanningen kommer aldrig häva.
Som alla i skumma affärer , så har man bortförklaringar , han var glasklar !

Ebba har en vän som är mäklare , så hon är upplyst om vikten av mäklare, där hon även tar hjälp av en sådan. kontraktet får en av dom konstigaste punkter, mäklaren har inget ansvar, vilket även tyder på skumt.

Tomten ligger attraktivt till, hade med 100% gått till budgivning om den kommit ut via mäklare.

Nu söker hon medlidande i press där hon inte kan bo nära sina barns pappa med sina barn , där barnen nu blandas in som en orsak till varför hon inte kan häva, där barnen inte har något med en affär att göra.
Finns förmycket skumma saker som tyder på att något inte gått rätt till, därför bör hon häva.

”Tjatet” från Ebba i månader har varit en förhandling där EB skambjöd 2,5 men där Esbjörn till slut fick upp det till 3,9. Fastigheten är värderad till 4,2-4,3 så köpeskillingen är inget annat än rimlig. Taxeringsvärdet kan man väl i sammanhanget totalt bortse från då det är ett omfattande renoveringsbehov om det ens går att rädda byggnaden som stått obebodd under längre tid. Mannen är skriven i Västerås och med tanke på skicket på fastigheten och hur den tas om hand kan man starkt ifrågasätta bölandet i media och hor-Expressens försök att måla upp detta som en gammal man som blivit lurad på sin släktklenod, det är patetiskt.

Vidare vittnar andra i åldringens omgivning om att han är både alert och knivskarp i skallen samt att det förekommit oegentligheter för många år sen där kvinnan som nu på något sätt som helt utan släktband råkade hamna på testamentet när två barnlösa bröder gick ur tiden, den kvinnan är på något sätt inblandad här också.

Det är ju rätt behagligt att ge sig på en känd politiker, det behövs inte förklaras i media vem personen är och alla har nån form av känslomässig inställning till personen redan innan. Den som kanske borde granskas hårdare och som kunde bli en smaskig historia är den där mystiska utomstående kvinnan. I den mån man skall tycka nåt om skvaller pressen... Aftonbladet har gjort ett obeskrivligt mycket bättre jobb här än vad Expressen har gjort.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lotten72 och 4 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Hotet ni berättar om, att Ebba skulle bli uthängd om hon gick vidare, vad finns det för källa till det?
Expressens konkurrent är källan

nu är hon ju redan uthängd så inget hon behöver bry sig om längre
 
P Pin skrev:
Expressens konkurrent är källan

nu är hon ju redan uthängd så inget hon behöver bry sig om längre
Stod ju inget i sammanfattningen, jag bara undrar om det kom från Ebba och sanningshalten i så fall.
 
K Kurtivan skrev:
Stod ju inget i sammanfattningen, jag bara undrar om det kom från Ebba och sanningshalten i så fall.
Det står i någon länk ovanför till Aftonbladet, minns inte om det var ebbas påstående. Om det är sant kan vi nog inte få reda på.
 
F
P Pin skrev:
Det står i någon länk ovanför till Aftonbladet, minns inte om det var ebbas påstående. Om det är sant kan vi nog inte få reda på.
Med tanke på att det är ute i pressen så kan man nog dra slutsatsen att hoten verkställdes.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vilka är vi? Du får gärna citera självmotsägelser i det jag sagt och fråga vad jag menar, eller kontrastera vad jag sagt med någon annan och fråga hur det hänger ihop, men i det senare fallet hänger det säkert inte ihop eftersom att det är två saker skrivna av olika personer.

För egen del ser jag dock inget problem med den gråskala du verkar ha svårt för. Någon kan mycket väl ha gjort en dålig affär eller efter diskussioner med närstående efter affären ångra sig utan att det har någon effekt på affärens giltighet eller min uppfattning om personens rättshandlingsförmåga.
Aha ursäkta, du är kanske inte med på spåret med svart eller vitt.

Jag har inte alls problem med en gråskala, där allt från en kalkylerad bluff av Ebba till en kalkylerat mediadrev av Esbjörn finns med.

Dock har jag lite svårt för att tillåta en grå ton på Ebbas agerande. Inga vittnen, pandemi, till synes underpris. Nja.
Men lagen kanske faller över på att det blir "vitt" på Ebbas agerande. Återstår att se hur de gör med synen på Esbjörn.
 
Tingsrätten bryr sig föga om vem som sagt vad eller vad tidningarna skriver! Hårda fakta och bevis gäller såklart. Juridiken i avtalet kommer bli viktigast.
 
  • Gilla
perolito och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.