Vi renoverade vårt badrum på ca 4m2 för ett år sedan i Stockholms innerstad. Jag rev allt själv sen tog firma över. Landade på ca 130.000kr inklusive allt. Har för mig att arbetet var ca 90.000kr av detta. Rivning hade väl kostat ca 10.000kr till... Fick in en annan offert också som låg på 140.000kr för arbetet så priserna kan variera ganska kraftigt...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Man kanske skulle ta en funderare på om man är för billig... :p

Känner ju att man har möjlighet att tjäna advokatlöner nu... ;)
Uppenbarligen ansåg vårt försäkringsbolag att mellan 170-220000kr ca var rimligt för ett 5 kvm badrum. Inget av företagen använde MEPS utan skaderegleraren ansåg att de vet värdet ändå....

Priserna varierar mycket, även kvaliteten. Har bråkat med hantverkare som ville sätta plast brickor istället för metall tex, sett de som vill kör flexibel slang till toan, de som återanvänder saker mm mm. Tror tyvärr inte kvalitet o pris alltid är relaterade.

Vad jag minns när vi höll på varierade offerterna mellan 60,000kr - 350,000...
 
Redigerat:
Paul-Staffanstorp skrev:
Man kanske skulle ta en funderare på om man är för billig... :p

Känner ju att man har möjlighet att tjäna advokatlöner nu... ;)
Tar du uppdrag i 08-land ?
:)
 
sunqan skrev:
Tar du uppdrag i 08-land ?
:)
Hehe...

Nej du... det hoppar jag över men det hade ju tydligen varit riktigt lönsamt med de timdebiteringarna de kör med hos er . ;)
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Offert 2 och 3 har inkommit. De tar bara upp arbete och material till underlag etc, så gör likadant på offert 1 här nedan.

Offert 1 (sen innan) - 150 000 innan ROT

Offert 2 - 110 000 innan ROT

Offert 3 - 125 000 innan ROT

Detta är alltså endast arbetskostnader och materialkostnader till underarbetet (flytspackel, väggskivor, fix och fog etc).

Blir nog tyvärr till att skjuta upp renoveringen till nästa år :(
 
Renoveringskostnaderna kryper fortfarande runt i mitt huvud. Att renovera hela badrummet ska enligt ena offerten ta ca två veckor.

Två poster tycker jag sticker ut lite, och undrar vad ni tycker om dem.

1. Bilning, montering av två golvbrunnar, regling, våtrumsskivor, flytspackling, tätskikt, plattsättning, fogning etc.

Kostnad cirka 50 000kr.

2. Montering av blandare, duschvägg, badkar, vask etc.

Kostnad cirka 15 000kr

Vad säger ni?

MVH
 
Brukar kosta mellan 50000 och 90000 beroende på badrummets storlek och på kvaliteten på ytskikten.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
fahlis skrev:
Brukar kosta mellan 50000 och 90000 beroende på badrummets storlek och på kvaliteten på ytskikten.
Priset ovan är exkl ytskikt (kakel och klinker). Eller du menade kanske att det är dyrare att sätta upp ytskikt i högre kvalitet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.