Min fru köpte för några årsen handtag.
Miller från ett företag. I Danmark.
Hon hittade sidan på Google.
 
Om du har frysen i samma serie så kan du ju ta loss handtaget där och kolla hur det ser ut när det sitter som det ska.

Passa då på att montera frysens handtag på kylen och handtaget du (förhoppningsvis) fixar sätter du på frysen som troligtvis öppnas mer sällan.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
H
it-snubben it-snubben skrev:
Om du har frysen i samma serie så kan du ju ta loss handtaget där och kolla hur det ser ut när det sitter som det ska.

Passa då på att montera frysens handtag på kylen och handtaget du (förhoppningsvis) fixar sätter du på frysen som troligtvis öppnas mer sällan.
Idéen är bra! Måste ändå fixa handtaget till kylskåpet, tror jag vet vad felet är utan att veta, har man inte den grundläggande kunskapen så är det svårt att se vad som är rätt. Vågar inte i att skruva bort handtaget på frysen innan jag vet vad som är fel på kylskåpets handtag. Det kan ju vara jag som inte gör och ser rätt.
 
Ingen fara att skruva loss handtaget från frysen, det faller inte isär. När du tar bort plastbiten som glider (putta den med lite våld) så är det 4 skruvar som lossar hela handtaget.
 
H
Tack för alla råd och tips! Har visat det för en installatör, det är fjäderblocket som är trasigt, utslitet och snett.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.