vectrex skrev:
Håller med, sjukt överpris. Hade en gubbe som spacklade vårt badrum, 500 spänn kostade det. Matrialet köpte jag själv, 200 kr per (25kg) säck. Gick åt 8 säckar.
Ja men visst... och ditt pris var ju helt åt hel***e på andra hållet... ;)

Finns ju ingen normal hantverkare som...

1. Kör till kunden
2. Släpar fram grejer
3. Flytspacklar 8 säckar
4. Städar ur grejerna och packar ihop
5. Kör från kunden

...för 500:- !!!!!!!!! :x
 
Kanske var 500 kr efter ROT... ;)
 
anders07 skrev:
Kanske var 500 kr efter ROT... ;)
Tror ju snarare att det var en granne som gjorde det svart och inte hade någon körsträcka och inställelsetid ;)
 
anders07 skrev:
Vi betalde 28.000 kr för 85 kvm där det varierade mellan 10-45 mm. Vet inte hur många säckar det gick åt men det var två låga pallar de körde hit så minst 40 säckar i alla fall...

Du har valt en väldigt dyr leverantör vad det verkar... :(
2 låga pallar låter ungefär som 40 säckar, dock blir 40 säckar på 85m2 mindre än ett snitt på 5mm över hela ytan :) :)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
29 säckar på 30kvm är ju inget överdrivet mycket spackel men 2 fulla dagar för 2 man kanske är lite att ta i om man säger så, visst det ska väl primeas och mäta ut fall och lite sånt men 32h är ändå mycket.. 20h hade ju kanske varit mer realistsikt...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Tror ju snarare att det var en granne som gjorde det svart och inte hade någon körsträcka och inställelsetid ;)
Någon granne var det inte! En välrenommerad firma som enbart sysslar med flytspackling. Jag hittade han genom att ringa runt. Dock skall tilläggas att priset var kontant, utan kvitto...

Edit: han hade för övrigt 3 mil enkel väg hit, dock skulle han ändå "in till stan" för andra jobb!
 
Redigerat:
vectrex skrev:
Någon granne var det inte! En välrenommerad firma som enbart sysslar med flytspackling. Jag hittade han genom att ringa runt. Dock skall tilläggas att priset var kontant, utan kvitto...
..hmm, anställd som passar på o jobba svart på betald arbetstid... jojo, det är ju en bra benchmarking:cool:
 
  • Gilla
motives och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
..hmm, anställd som passar på o jobba svart på betald arbetstid... jojo, det är ju en bra benchmarking:cool:
He he... jo men precis... då är det inte svårt att göra det för 500:- ;)

Men då börjar vi ju också jämföra äpplen och päron vilket förvisso är väldigt vanligt härinne tyvärr... ;) :rolleyes:
 
För klarhets skull så är jag rätt säker på att det är ett enmansföretag. Han som var här hette åtminstone likadant som namnet på firman.

Sen var jag inte alls beredd på att det skulle vara ett svartjobb, inte han heller gissar jag. När vi var klara så frågade jag lite försiktigt om rotavdrag, han började skruva lite på sig och sa att det var mycket krångel för ett så litet jobb. Då frågade jag om han föredrog kontant och efter lite betänketid så sa han, "ge mig en femhundring så är jag nöjd".

Det var jag inte heller helt missnöjd med.
 
V vectrex skrev:
Håller med, sjukt överpris. Hade en gubbe som spacklade vårt badrum, 500 spänn kostade det. Matrialet köpte jag själv, 200 kr per (25kg) säck. Gick åt 8 säckar.
Ett sådant jobb tar minst 4 timmar utan restid, han jobbade för ca 125 kr i timmen.
Han måste ha varit kär i dig :)
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
M max77800 skrev:
Ett sådant jobb tar minst 4 timmar utan restid, han jobbade för ca 125 kr i timmen.
Han måste ha varit kär i dig :)
9år gammal tråd vaknade upp
 
  • Haha
Screew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.