Nu på kort tid har det dykt upp flera medlemmar som har visat sig ha dubbla konton. Man låtsas vara någon annan och håller med sig själv i diverse debatter. Ett sätt att ge sina åsikter i egna inlägg mer tyngd helt enkelt.
Ibland misstänker vi att det är någon utsänd lobbyist från en intresseorganisation, politiskt parti eller företag. Då är det ju extra allvarligt.

Du kan läsa blogginlägget här: Dubbla konton för att hålla med sig själv, nej tack
 
Bra agerat! :strong:
 
  • Gilla
Raimo T och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Tråkigt att sånt här sker för i förlängningen kan ju en person som skaffar ett ytterligare konto, och kommer undan med det, registrera X antal konton för att ge sig själv en fördel vid t ex tävlingar. Att ge gillande omdömen har väl inte så stor betydelse då detta inte är en auktionssajt som Tradera eller eBay, där en blir bedömd som "bra och pålitlig" säljare/köpare beroende på antal omdömespoäng, men lika bra att ta tjuren vid hornen och plocka bort dubbelregistreringarna. Värre med de som har en agenda och skriver i egenskap av företag eller organisation och inte som enskild individ.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Det är ju lite som att fuska i patiens :crysmile:
 
  • Gilla
hemix och 4 till
  • Laddar…
Det verkar ju stört att hålla på och diskutera med sig själv på ett internetforum.
Iofs så har jag diskussioner med mig själv hela tiden, fast endast i min hjärna då :D
 
  • Gilla
hemix och 7 till
  • Laddar…
Jag förstår att man ibland kan vilja hålla sig med en offentlig och en privat identitet, särskilt om man har vissa positioner i arbetslivet, men jag förstår inte hur man ens orkar hålla på att byta mellan olika konton. När jag har olika konton (exempelvis på gmail) så har jag extremt svårt att hålla reda på dem. Det kanske går att göra det ännu svårare att ha flera konton mha cookies?
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Ett bra initiativ tycker jag
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Obs: den som i kommentarfältet håller med författare riskerar att bli granskad av AI bot.

(skämtar :crysmile:)
 
  • Gilla
Exostor och 2 till
  • Laddar…
Kärnkraft trollen är ett problem.
När man visar att dom har fel så raderar dom kommentarerna.
Då blir svaret obegripligt.
Typ som hen som påstod att effekten i Tjernobyl var 0.000006 watt.
Eller att inga missiler punkterar kärnkraftverk?
Eller idioten som vill bada i Radon.
 
@Mamma Fin Det där med att inte kunna stå för sina inlägg utan radera dom när ”man” blir motbevisad är ett gissel oberoende vilken tråd/delforum det gäller.

När man märker att det är en sådan person man svarar så är det bästa man kan göra är att alltid citera den personens inlägg, för då finns texten kvar (det man citerar) även om personen raderar sitt inlägg.

Jag har fått göra så mot främst en person som dels raderade sina inlägg samt skrev att den aldrig har skrivit det den skrivit (och raderat).
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Bra! Håll efter dem.
Tycker det är nästintill löjeväckande att någon gör så.
Har själv mött rena politiska inlägg. Och klagomål på att man är part i målet bara för att man uttryckt sin åsikt.
 
Är det Annika Strandhäll ni tänker på ?
 
  • Gilla
MRLINDELL
  • Laddar…
Går det att hålla koll på om någon har dubbla konton? Det har ju funnits exempel medlemmar som blivit bannade 6-7 ggr men återkommit med nytt användarnamn varje gång.
 
M
Att folk orkar, en del har helt enkelt för mycket tid!
 
  • Gilla
hemix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.