S sweFredrik skrev:
Dags för en liten bild uppdatering!

[bild]
2010-08-15
Har ju tidigare berättat om att avformningen för ursparningar/brunnar inte blev bra alls. Jag var först inne på att slipa en fas runt om men insåg att det inte skulle bli helt lätt.

[bild]
2010-08-15
Så här blev resultatet efter att lägga på fiberarmerad flytspackel (värmegolvsspackel) ganska rikligt, och sedan med fil och fint slippapper bygga upp en ny kant. Ville få detta klart innan jag behandlade golvet och blev nöjd med resultatet! Man ser lagnmingen, men det ser inte "trasigt" ut.

[bild]
2010-08-20
Här har portar, dörr och fönster kommit på plats. Även en målad takfotsbräda.

[bild]
2010-08-20
Tanken var att montera hängrännor igår, men efter att ha gått på Compactkroken för att den verkade smidig, så kom jag fram till att den blev skitful. Kanske bättre på ett tvåvåningshus då kroken kommer längre från ögat. På bilden är den inställd i högsta läget.

Imorgon blir det att inhandla långa vanliga krokar istället. Tveksamt dock om jag kommer att fräsa ner dem för att få plant underlag för takfotsplåten, eller om jag petar in lite masonit imellan krokarna istället, eller hur det blir.
kul att följa ditt bygge, även om det var några år sedan nu. tyvärr så funkar inte bilderna, vad kan det bero på tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.