AndersMalmgren skrev:
Det är dock skillnad på att korsa cykelbanan och att gå i den. Om man ser sig för så man inte tvingar en cyklist att bromsa så är det ju inget problem. Det finns nämligen inget vi cyklister hatar mer än att tappa moment
Jag har en kompis som bygger elcyklar, 15.000-100.000kr beroende på utförande och effekt. du kan tom. "gasa" upp den på bakhjulet i 30km/h och farter upp till 70-90km/h och den modellen ligger runt 20-30.000kr. Men då måste du väl förvara cykeln i lägenheten...
 
Diket brevid vägen brukar passa bra för ungarna här då dom stiger på bussen till skolan.
 
Tokslut skrev:
Jag har en kompis som bygger elcyklar, 15.000-100.000kr beroende på utförande och effekt. du kan tom. "gasa" upp den på bakhjulet i 30km/h och farter upp till 70-90km/h och den modellen ligger runt 20-30.000kr. Men då måste du väl förvara cykeln i lägenheten...
Stor del av cykla är ju att röra på sig, hint, hint.
 
AndersMalmgren skrev:
Centralvärmen har aldrig krånglat i någon av mina bostäder faktiskt, snarare är för varmt ett problem
Då har den väl krånglat?
 
martinradbo skrev:
Då har den väl krånglat?
Centralvärme har inget med sommarvärmebölja att göra
 
Har du inte AC med din lön?
 
AndersMalmgren skrev:
edit: En kantarelltoast till förrätt kostar mao inte mycket pengar var min poäng (Och anses förövrigt inte som gourmetmat utan snarare som vanlig husman)
Fast en kantarelltoast kostar ju inte mer än en 2-minuterspromenad från min ytterdörr ut till skogen för att plocka kantarellerna, fast det borde ju ligga i "Du vet du bor i hus"-tråden istället...
 
Växer det kantarelltoast i de svenska skogarna nu för tiden, häftigt :p
 
Redigerat:
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
pmm skrev:
Har du inte AC med din lön?
Känns inte jättepremium med sådan där liten AC med integrerat aggregat, och sätta upp externt aggregat går ju inte då fasaderna är skyddade mot sådana ingrepp. Men centralkylning skulle vara trevligt.
 
AndersMalmgren skrev:
Känns inte jättepremium med sådan där liten AC med integrerat aggregat,
Nej absolut inte jättepremium och väsnas ordentligt gör de också. Dock väldigt skönt att gå och lägga sig i ett svalt sovrum när resten av bostaden kanske har närmare trettio grader.
 
Mr B skrev:
Fast en kantarelltoast kostar ju inte mer än en 2-minuterspromenad från min ytterdörr ut till skogen för att plocka kantarellerna, fast det borde ju ligga i "Du vet du bor i hus"-tråden istället...
".. du vet att du bor i hus när din 2-minuterspromenad för att plocka kantareller inte hinns med det här året heller pga alla oplanerade renoveringar"
 
  • Gilla
Jante och 2 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Nej absolut inte jättepremium och väsnas ordentligt gör de också. Dock väldigt skönt att gå och lägga sig i ett svalt sovrum när resten av bostaden kanske har närmare trettio grader.
Den där veckan om året när vi har över 30 så ringlar sig tydligen köerna till Elgiganten har jag hört :p
 
... när en AC burk halverar dina mm2.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Du är för gullig du pmm, bitter att du bor i en lada i skogen?
 
När du tvingas hänga TVn på väggen annars får du inte plats med sängen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.