Härligt då ska jag undersöka det 👍
 
Mats skrev:
Jag antar att du menar att Fibaron ska skicka en signal till larmet om det ska vara aktivt eller inte?
Har inte manualen framför mig men det bör ju blir samma funktion som när man kör med nyckelaktivering av larmet så det ska gå att lösa
Ja precis, då kan jag göra det samtidigt som man trycker på godnattknappen som släcker hela huset och då samtidigt larmar på.
Eller om man glömt larma på och åkt hemifrån.
 
Erikoolio skrev:
Du får koppla fibaron till en sektionsingång som du programmerar till 22 eller 23 beroende på om den ska vara växlande eller momentan.
[bild]
Jag ska kolla nogrannare men tror att jag kommer ha en funktion som liknar att ett relä sluts när man trycker på gonattknappen och då larmar på.

Samtidigt skulle det vara najs att ha någon typ av brytare i låskistan som känner av om det är låst eller inte så man inte riskerar att larma på fast det är olåst.
Finns det något sådant som är trådlöst eller blir det till att dra kabel isåfall :)
 
En till lite fundering. Jag läste i manualen till deckaren WS4904 att det är en inbyggd fördröjning på ca 6 sekunder för att det inte skall bli typ falsklarm. Stämmer det, jag upplever att fördröjningen finns där på pgm 1 och att lampor tänds med fördröjning. Men om jag larmar på så är det väl direktlarm antar jag.
Vet inte om jag blandar ihop olika saker nu eller....:)
 
Näe de e samma om du larmar på. Detektorn vet inte ens om larmet är till eller från, enkelkommunikation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.