Jag använder pistolskum av proffsstyp, Sika eller Dana.
Detta skum expanderar inte mycket mer än den mängd som blir när man sprutar ut det.
Men efter att ha monterat ca 7000 fönster och dörrar så kan jag lova att skum eftersvällar.
Helst skall man fukta alla ytor med blomspruta med vatten i för att förhindra denna efterexpansion men vem har tid med det. :).
Räcker man kör en vända i kvarteret/stan för att se alla böjda bottenstycken på fönster. Och de som har monterat fönsterna har inte lämnat dem så utan det har kommit långt efter.
Kolla själva.

Tech 7 ´s skum har jag inte prövat ännu bara deras silikonlim...
 
Redigerat:
Jag körde med engångsflaska och jag sprutade vatten med blomflaska. Jag har tid och jag bygger själv och har heller inte råd att köpa all proffsutrustning som jag skulle vilja ha.
Jag var väldigt försiktig vid de fönster som är öppningsbara så att jag förhoppningsvis inte får problem i framtiden. Det vet jag ju inte ännu eftersom fönstren inte suttit mer än 8 månader ännu så förmodligen blir det knas snart.
Jag var i alla fall definitiv inte nöjd när jag använt drevningen. Det drog något hejdlöst i vintras när jag började med detta så jag tror att jag bara han o dreva två fönster konventionellt innan jag började med fogskum. Allt drag försvann och jag är helnöjd. Blir spännande o se vad provtryckningen av huset kommer att visa när nu det blir av.

Anders
 
Har det gått 8 månader samt att du vattnade är det lugnt. Bra gjort !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.