BirgitS
M Mr.Hammer skrev:
Håller med elektrikern! Varför snåla, sätt in dimmer också
För att man kan göra något annat roligt för de tusenlapparna som han tar betalt för två extra downlights?
 
BirgitS BirgitS skrev:
För att man kan göra något annat roligt för de tusenlapparna som han tar betalt för två extra downlights?
Hmmm och sedan är pengarna borta men badrummet står kvar i många år
 
K Kristopher skrev:
Elektrikern säger att det är bra med fyra lampor i fyrkant. Men om ni säger att det är tillräckligt med två? En vid spegeln och en vid wc-stolen. Vill elektrikern bara tjäna pengar på att montera fler lampor än vad som behövs?
Skulle precis skriva 4 i fyrkant när jag såg ditt svar ... jämn och bra belysning och är det för ljust .. push/dim ... problemet löst
 
M Mr.Hammer skrev:
Hmmm och sedan är pengarna borta men badrummet står kvar i många år
Pris för 2 *extra spot +arbete när han ändå ska upp å greja kan inte vara många chipspåsar ... kolla vad han ska ha först innan du säger att det är dyrt ...
 
BirgitS
M Mr.Hammer skrev:
Hmmm och sedan är pengarna borta men badrummet står kvar i många år
I ordet "göra" ryms ju även sånt som att man har råd att köpa något, nya verktyg, något fint till hemmet, tapetsera lite tidigare än annars eller vad som nu står på ens önskelista, dvs. sånt som man kan ha nytta av i många år också.
 
BirgitS BirgitS skrev:
I ordet "göra" ryms ju även sånt som att man har råd att köpa något, nya verktyg, något fint till hemmet, tapetsera lite tidigare än annars eller vad som nu står på ens önskelista, dvs. sånt som man kan ha nytta av i många år också.
Jag ger råd till TS och inte till dig
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
K Kristopher skrev:
Elektrikern ska i veckan sätta downlights i badrummet. Och jag måste lämna förslag på placering av dem.

Det är ett rätt litet badrum på 1,8x1,6. I det ryms en dusch, handfat och toalett. Jag har skissat lite på placeringar och här är en som jag tror är bäst.

Vad tror ni? Är det helt galet?

Hur blev det?

Jag ska bygga badrum med nästan exakt samma mått.

Kan du inte lägga upp lite bilder......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.