Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Bilens bakdel med en klistermärke som säger "ELECT A CLOWN EXPECT A CIRCUS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
I
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men vad är det egentligen som är så bra med Trump då?
Jag tycker jag fått höra väldigt lite om det här i tråden.
En bilfabrik byggdes i USA och han har snygg fru, tror jag är allt jag lyckats fånga upp.
Så kom igen nu alla trumpkramare, visa mig vad jag måste få veta för att bli omvänd.


Och så bumpar jag denna på samma gång.
Tycker du också att hon är snygg?:p Modig du är som vågar skriva det.:surprised:
 
I
K Krille4 skrev:
Hur många källor finns i de positiva inläggen om Trump?

Alla får naturligtvis tycka vad de vill om Trump men ingen kan nog förneka att han han minst sagt svårt att hålla sig till sanningen:

[länk]
[länk]
[länk]

Låt mig gissa att svaren på det här inlägget blir han inte alls ljuger utan är utsatt för förföljelse av media? ;)

/Krille
Han måste ha politikerblod i ådrorna, det kunde man inte anat.
 
I
TeroM TeroM skrev:
[bild]
För inte så länge sedan prisade media initiativet med clowner som tog emot flyktingar. Utan att upplevt kriget är jag ganska säker på att just clowner inte var vad man hoppats på få möta vid gränsen som flykting. Å andra sida var presentationen av landet mitt i prick.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Jovisst får man tycka och säga att någon är vacker, men du skrev om Trumps fru i ett sammanhang där det lät som att hon var ett bihang till Trump, som en bil, och hade att göra med hans resultat som president.

Vad har fruns utseende med saken att göra?
Lika lite som vilken bil han har enligt min åsikt.

Allt
Naturligtvis är presidentkandidaternas fruar helt avgörande för makarnas chans att bli presidenter. Tror du att det är en slump att varje kandidat drar upp fru och barn på podiet. Är det för skoj skull? Naturligtvis inte! I USA kan endast kristna kjärnfamiljsmedlemmar bli presidenter. Utan Eleanor, jaqueline och Michelle hade herrarna presidenter inte haft en chans!

Jämlikhet är en teoretisk produkt som tyvärr har väldigt lite med verkligheten att göra. Män styr världen medans kvinnorna står brevid och beundrar, något som mången man dragit nytta av. Om du tror annat kommer du förr eller senare att få ett bryskt uppvaknande.

Staffan
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Allt
Naturligtvis är presidentkandidaternas fruar helt avgörande för makarnas chans att bli presidenter. Tror du att det är en slump att varje kandidat drar upp fru och barn på podiet. Är det för skoj skull? Naturligtvis inte! I USA kan endast kristna kjärnfamiljsmedlemmar bli presidenter. Utan Eleanor, jaqueline och Michelle hade herrarna presidenter inte haft en chans!

Jämlikhet är en teoretisk produkt som tyvärr har väldigt lite med verkligheten att göra. Män styr världen medans kvinnorna står brevid och beundrar, något som mången man dragit nytta av. Om du tror annat kommer du förr eller senare att få ett bryskt uppvaknande.

Staffan
Nu skrev jag: "hade att göra med hans resultat som president" och inte något om varför han blev vald.

Jag har levt så många år så jag är väl medveten om att vi inte lever i en jämställd värld, men jag är väldigt glad är världen är mycket mer jämställd idag än för 50 år sen. Tack och lov så har vi sett en hel del kvinnliga ledare under senare år och vi är många kvinnor som vägrar stå bredvid och se på när män styr världen, och ändå mindre beundra dem när de klantar sig.
 
  • Gilla
Xilona och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
S scim skrev:
Jag vet inte vad du rör dig i för sjuka kretsar men i mina skryter vi inte om sexuella övergrepp. Vad är det för fel på dig?
Jästa scim, vad pratar du för smörja?

Du menar på fullt allvar att du aldrig själv skämtsamt överdrivit eller skojat om verkliga eller påhittade sexuella eskapader. Inte har du heller någonsin hört någon i din vänkrets göra det?

En klassiker i min ungdom var -jag satte på två brudar, slog ner fem pers och drack tio bärs! Inte en enda femtonåring trodde det var sant, men skrattade gott åt skämtet. Samma sak kan det vara med Trump.

Vänliga hälsningar
Staffan
 
Redigerat:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du menar på fullt allvar att du aldrig själv skämtsamt överdrivit eller skojat om verkliga eller påhittade sexuella eskapader. Inte har du heller någonsin hört någon i din vänkrets göra det?
Trump skryter om hur han kan våldföra sig på kvinnor, och komma undan med det för att han är känd. Om du tycker det är ett acceptabelt beteende kan jag bara beklaga å din och din omgivnings vägnar.

Och nej, jag jag har aldrig hört något liknande från någon i min vänkrets, bara från vidriga personer på behagligt avstånd från den.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
En klassiker i min ungdom var -jag satte på två brudar, slog ner fem pers och drack tio bärs! Inte en enda femtonåring trodde det var sant, men skrattade gott åt skämtet. Samma sak kan det vara med Trump.

Vänliga hälsningar
Staffan
En bra beskrivning på unga tonårspojkars osäkerhet. De flesta känner nog igen sig från tonårstiden när man måste testa gränser för att så småningom mogna, lära sig ansvar och hitta sin egen personlighet och könsroll.

" Samma sak kan det vara med Trump" - ja, det är liksom problemet, han har fyllt 70 år och är innehavare av världens mäktigaste ämbete.

http://www.profilschager.com/Om-personlig-mognad.html
 
  • Gilla
Xilona och 3 till
  • Laddar…
Jag har rensat lite i tråden. Håll er till att prata om Trump. Om man börjar klumpa ihop de som är för honom eller emot honom blir det svårt att vara saklig.

/Moderator
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Allt
Naturligtvis är presidentkandidaternas fruar helt avgörande för makarnas chans att bli presidenter. Tror du att det är en slump att varje kandidat drar upp fru och barn på podiet. Är det för skoj skull? Naturligtvis inte! I USA kan endast kristna kjärnfamiljsmedlemmar bli presidenter. Utan Eleanor, jaqueline och Michelle hade herrarna presidenter inte haft en chans!

Jämlikhet är en teoretisk produkt som tyvärr har väldigt lite med verkligheten att göra. Män styr världen medans kvinnorna står brevid och beundrar, något som mången man dragit nytta av. Om du tror annat kommer du förr eller senare att få ett bryskt uppvaknande.

Staffan
Jag antar att du menar i USA och i Sverige för 50 år sedan. I min verklighet är vi jämställda idag, kvinnor och män har samma chanser. Vår kronprinsessa drar med sig Daniel upp på podiet och Angela Merkels man ser vi inte röken av.
 
L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men vad är det egentligen som är så bra med Trump då?
Jag tycker jag fått höra väldigt lite om det här i tråden.
En bilfabrik byggdes i USA och han har snygg fru, tror jag är allt jag lyckats fånga upp.
Så kom igen nu alla trumpkramare, visa mig vad jag måste få veta för att bli omvänd.
Du undrar varför han blev vald?

Det sägs vara medelålders kvinnor i det man kallar "mellan amerika" Dvs stater i mitten av landet som tog han till seger.
Orsakerna till hans framgång var enligt mig dessa.

Han lovade stoppa tillflödet av ny billig arbetskraft från utlandet.
Han lovade stoppa utflyttning av företag från USA till Afrika och Asien.
Han lovade förändra OBAMA care, något som många var väldigt arga på. Familjer fick kraftigt höjda kostnader. Jag har hört flera tusen i månaden (i svenska pengar).
Han påstod att han skulle rensa upp bland mutor och deals mellan politiker och intressegrupper.
För politiken i USA styrs inte av politiker, nej den styrs av företagen och börsen.
 
Men den klassiska höger-vänsterskalan har inte längre samma betydelse som för. Inte heller ordet demokrati. Visst kan man fritt rösta, men bara på de som kommer från den politiska eliten. Att lyssna på folket och företräda folket behövs inte längre för eliten vet bäst och folket har fel om dom har avvikande åsikt.

Eliten kan drivas av ideologi (tex Sverige) eller av lobbyism, kampanjbidrag och donationer. Tex finns det kongressfolk som fått mer ekonomiskt stöd från industrin än Trump fått i sin kampanj. Hur skall dom kunna rösta för förslag som minskar vinsterna för industrin (läkemedelsindustrin)?

I detta hänseende är Trump närmast vänster revolutionär.

Det skulle behövas nån flerdimensionell skala. Tex extremism, maktkoncentration/decentralisering ,
sköt dig själv / sociala skydsnät (ta han om dom sjuka)
Slösa / spara med ändras pengar (skatter)
Statsbudget i balans / leva på lånade pengar.
 
Redigerat:
F Finndjävel skrev:
Här har du faktiskt rätt. De fascistiska partierna ligger ofta väldigt långt ute till vänster på den traditionella höger-vänster skalan.
Du måste prata om någon helt annan höger-vänster skala isåfall för den jag känner till ser ut så här:
skc3a4rmavbild-2016-06-24-kl-10-46-24.png
Sedan finns det en uppsjö andra skalor i varierande antal dimensioner.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har rensat lite i tråden. Håll er till att prata om Trump. Om man börjar klumpa ihop de som är för honom eller emot honom blir det svårt att vara saklig.

/Moderator
Stäng ner den här tråden!
Jag vet inte bakgrunden till den men det finns åtskilliga andra sajter om man vill diskutera politik, låt denna sajt vara ett forum för fastighet/bygg o till det relaterade frågor och diskussioner. Politiska frågor som rör fastighet o boenden kan möjligtvis vara intressanta här men inte övrig politik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.