Jag förstår inte riktigt vad det är vi ser. UNdrar om det inte iallafall är en golvregel, men att brädorna är trossbotten som går mellan golvreglarna, i så fall är det ngt. tunnt trå påspikat på sidorena av regeln som plankorna vilar på. Men det ser inte riktigt ut så på bilden, så jag begriper inte vad vi ser.

Oavsett så tycker jag att regeln eller vad det är, ser rätt risig ut. Du borde nog ta dit ngn sakkunnig som tittar på den.

Dolt fel tror jag inte du kommer någon vart med, möjligen att bes. mannen har ett ansvar.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Mathund Mathund skrev:
Nu har jag äntligen tagit en bild, det ser ju ut som en golvregel i alla fall.
Felet är inte dolt i varje fall...

Sen är det inte så bra med fogskum mellan kantelementen/betongen och virket (om det inte finns något däremellan). Normalt fogskum kan suga upp fukt från betongen och ökar fuktbelastningen på trävirket
 
A Autodidak1 skrev:
Felet är inte dolt i varje fall...

Sen är det inte så bra med fogskum mellan kantelementen/betongen och virket (om det inte finns något däremellan). Normalt fogskum kan suga upp fukt från betongen och ökar fuktbelastningen på trävirket
Nej, precis, jag börjar förstå det. Fogskummet jag använt är detta https://www.byggmax.se/fm310-helårsskum-illbruck-p18103 som jag förstår det ska detta fungera i sammanhanget.
 
Om jag fatta rätt så ligger oron mot skumisolering i att den hindrar vattenavdunstning från träytan. Vet inte om det är ett problem i det hä fallet, men det är ett område man bör vara väldigt försiktig att laborera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.