janwide
Demmpa Demmpa skrev:
Om du tycker att det behöver modereras bättre för att få bort hårda toner så föreslår jag att du anmäler dig som moderator till en/flera kategori(er).

Eller iaf anmäler (med förklarande text) inlägg som du anser har för hård ton.
Jag har inga synpunkter på hur moderatorerna sköter sitt arbete. Utgår från att de har regler som styr vad de ska tillåta i forat. Självklart öppet för tolkning, men reglerna sätter ändå ribban.
 
Det är totalt fyra moderatorer och tre administatörer som modererar hela byggahus-forumet, de kan omöjligt själva hålla koll på hela forumet utan hjälp från användarna.

Räcker det med 1000 inlägg om dygnet? Bara senaste timmen är det ca 50 inlägg.

Med andra ord så är det upp till alla användare att dels sköta oss men också att anmäla tvivelaktiga inlägg.
 
  • Gilla
  • Wow
Claes Sörmland och 4 till
  • Laddar…
C
Har tidigare föreslagit att typ "topp-10 blockerade användare" bör få sparken eller begränsad synlighet eller nåt.
Men då skapar de väl i och för sig bara nya trollkonton...
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
janwide
C cpalm skrev:
Har tidigare föreslagit att typ "topp-10 blockerade användare" bör få sparken eller begränsad synlighet eller nåt.
Men då skapar de väl i och för sig bara nya trollkonton...
Ingen dum tanke.
 
M
Jag (personligen) upplever att den alltmer irriterande attityden beror på att vi har en del självutnämnda experter på ALLT på forumet. Jag ska inte säga att vissa behöver "skaffa sig ett liv" men snittar man 40-50 inlägg per dag i nästan lika många trådar så kanske man dels har ett beroende som inte är så hälsosamt och dels att folk tröttnar på att vissa är besserwissar med en attityd som ibland kan uppfattas som översittande och nedvärderande. Vi kanske ska ha en maxgräns på 10 inlägg per användare per dag så kanske kvaliteten höjs?

Märker själv att jag ibland ligger på gränsen hur jag uttrycker mig men jag försöker skärpa mig. Jag ifrågasätter t.ex. inte hur man sätter upp ett nätverk när jag argumenterar med en it-tekniker. Så ibland blir man lite frustrerad när det diskuteras markarbeten och it-teknikern ifrågasätter det jag skriver med ett ordalag som hen knappast hade haft i boden på min arbetsplats, då är det svårt att hålla inne med grodorna :)

När det gäller dölja användare helt så tror jag inte heller på detta. Det absolut bästa är att inte mata trollet, ignorera den man inte vill diskutera med. När det står ett pucko och gapar i andra änden av baren så brukar ju det bästa vara att bara vända sig om och ignorera, då brukar personen ifråga ledsna eller till slut bli utslängd.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.