C
MathiasS skrev:
In the second case, www2.yourdomain.tld/xyz.html will redirect users to [länk] (pay attention to the / in the configuration).
Ja, detta borde ju funka. Notera att vad som händer bakom ridån är att ditt DNS-namn kommer att pekas om till namecheaps ompekningsserver - en webserver som i sin tur skickar vidare användaren till angiven URL när man surfar dit.

Så även om de presenterar funktionen på ett sätt så att det ser ut som att det handlar om en DNS-inställning så är det mer än så inblandat.

P.s. notera att en 301 redirect cachas av webläsaren, så om du inte startar om webläsaren mellan konfigurationsändringarna så kan det se ut som att det inte blev någon skillnad.
 
Redigerat:
jamen satan i gatan det kunde du väl ha sagt från början! "cachas av webläsaren".

Det funkar ju nu för mugglo.net-länkar så då borde jag få det att funkar för www.mugglo.net-länkar också....
 
C
MathiasS skrev:
jamen satan i gatan det kunde du väl ha sagt från början! "cachas av webläsaren".
:D
Klassiskt misstag som även proffsen lyckas med ibland...
 
Tydligen!

Slutsatsen är väl då att jag egentligen hade gjort rätt nästan från början, fast jag inte visste om det pga cachen. Och, jag trodde att jag gjorde något annat än vad jag egentligen gjorde - eller rättare sagt, namecheap gör lite saker bakom kulisserna som får detta att funka fast det "inte borde funka".....
 
Nu verkar det iallafall som att allt funkar som det ska igen, så tack för hjälpen Anders, Cpalm och Flyttahem som ledde mig in på rätt spår OCH fick mig att fatta lite mer av detta.

Nästa steg är att göra detta till permanenta re-directs.....
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.