A
J JohanLun skrev:
Vad är förtid då? 16 år måste vara klart över medel? Är felet enkelt ska man såklart försöka fixa, men måste man ta hem en reparatör så är det nog svårt motivera om maskinen är så gammal?
Ja på en ny maskin som håller 3-5 år är 16 över medel. Men som en tillverkare säger vi gör våra maskiner för de skall hålla i 25år,då är det mer halvvägs så att säga.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ja på en ny maskin som håller 3-5 år är 16 över medel. Men som en tillverkare säger vi gör våra maskiner för de skall hålla i 25år,då är det mer halvvägs så att säga.
Nu har jag hittat en ny värstingmaskin, vad tror ni om denna:D
Siemens iQ100 SN615X00AE
 
B Bambi2 skrev:
Nu har jag hittat en ny värstingmaskin, vad tror ni om denna:D
Siemens iQ100 SN615X00AE
Simens och Bosch är vad jag förstår samma maskiner.
Jag har köpt Bosch hittills och är nöjd.
Tror Bosch har en märkning "series", och att du helst ska ha serie 6 eller om du hittar 8 på rea.
Jag brukar själv inte använda så många olika program på diskmaskinen, men kollar att inredningen är bra, ljudnivån är låg, det finns åtminstone ett snabbprogram, att den har aquastop. Bosch och Siemens har även olika torkmetoder, att få en av de bättre.
Jag tror man kan hitta en riktigt bra maskin om man letar runt på reor etc för 5-6.000...
Välj åxå rätt av rostfri, vit, inbyggd...
 
A
B Bambi2 skrev:
Nu har jag hittat en ny värstingmaskin, vad tror ni om denna:D
Siemens iQ100 SN615X00AE
NEJ!
Inte ens om den är gratis
 
F
electroluxaren skrev:
NEJ!
Inte ens om den är gratis
Härligt med välutvecklade och uttömmande svar..
 
F fsn skrev:
Härligt med välutvecklade och uttömmande svar..
Haha, då hoppar jag den förra maskinen och gå upp ett snäpp till denna värstingen!

Siemens SN61HX08VE
 
F
B Bambi2 skrev:
Haha, då hoppar jag den förra maskinen och gå upp ett snäpp till denna värstingen!

Siemens SN61HX08VE
Eller så frågar du den uppenbart partiska @electroluxaren vad fan han menar.
 
A
B Bambi2 skrev:
Haha, då hoppar jag den förra maskinen och gå upp ett snäpp till denna värstingen!

Siemens SN61HX08VE
Värsting jomenvisst

samma plattform med plastbotten från Polen.

Och det är egentligen plastbottnen man vill undvika då har lättare för att läcka på här och där.
IQ100 serien är mycket enkelt uppbyggd och de har så att säga inte öslat med ljudisoleringen.

Min personliga uppfattning är att man skall undvika maskiner i IQ100 och IQ300 serien. om det inte är en sommarstuga för då kan det kvitta man får ändå byta varje år eller så
 
A
F fsn skrev:
Eller så frågar du den uppenbart partiska @electroluxaren vad fan han menar.
För dig har jag något speciellt i åtanke som skulle passa dig utomordentligt väl.
En diskborste från granngården och YES max power
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
F
electroluxaren skrev:
För dig har jag något speciellt i åtanke som skulle passa dig utomordentligt väl.
En diskborste från granngården och YES max power
Du är extremt seriös. Har du inget bättre att komma men så är min rekommendation att hålla näbben stängd.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Värsting jomenvisst

samma plattform med plastbotten från Polen.

Och det är egentligen plastbottnen man vill undvika då har lättare för att läcka på här och där.
IQ100 serien är mycket enkelt uppbyggd och de har så att säga inte öslat med ljudisoleringen.

Min personliga uppfattning är att man skall undvika maskiner i IQ100 och IQ300 serien. om det inte är en sommarstuga för då kan det kvitta man får ändå byta varje år eller så
Vilka serier motsvarar det hos Bosch?
 
A
J JohanLun skrev:
Vilka serier motsvarar det hos Bosch?
2 resp4
 
A
F fsn skrev:
Du är extremt seriös. Har du inget bättre att komma men så är min rekommendation att hålla näbben stängd.
vet inte om du har en näbb men det är ju rätt ovanligt på människor, fast det kan ju underlätta när du använder diskborsten...
 
F
electroluxaren skrev:
vet inte om du har en näbb men det är ju rätt ovanligt på människor, fast det kan ju underlätta när du använder diskborsten...
Herregud vad svag du är. du landar inte detta, släpp det innan det blir pinsamt på riktigt.
 
A
F fsn skrev:
Herregud vad svag du är. du landar inte detta, släpp det innan det blir pinsamt på riktigt.
Ja det är inte mycket med dig, tur att du kan få utlopp för dina känslor i detta forum för något annat bidrar du inte med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.