Har en Bosch med bricka och om flera redan sagt så är den överlägsen en vanlig korg.

Vi har swedish grace som porslin och dom tallrikarna är 27cm och vi kör överkorgen i mittenläget. Har ittalla Essence vinglas och dom kör vi på lut i överkorgen alternativt i underkorgen som man kan "göra om "till glasställ.

Besticken lägger man i ordning när man plockar in i diskmaskinen, dvs gafflar bredvid varandra. Jag lägger besticken i varannan flik man kan lägga dom i, allt blir rent. Går snabbt som attans att plocka ur, ett par knippen med bestick sen lite knivar och slevar.

Man får in bra mycket disk i maskinen om man har "rätt" disk.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ccf
  • Laddar…
Jag tycker det som är bra med brickan är att man bara slänger in besticken på den. Att stå och sortera så har jag inte tid med när jag lagar mat. Allting blir ändå rent hos mig. Något det inte alltid blev i den traditionella korgen.
 
A Alriksson skrev:
Har en Bosch med bricka och om flera redan sagt så är den överlägsen en vanlig korg.

Vi har swedish grace som porslin och dom tallrikarna är 27cm och vi kör överkorgen i mittenläget. Har ittalla Essence vinglas och dom kör vi på lut i överkorgen alternativt i underkorgen som man kan "göra om "till glasställ.

Besticken lägger man i ordning när man plockar in i diskmaskinen, dvs gafflar bredvid varandra. Jag lägger besticken i varannan flik man kan lägga dom i, allt blir rent. Går snabbt som attans att plocka ur, ett par knippen med bestick sen lite knivar och slevar.

Man får in bra mycket disk i maskinen om man har "rätt" disk.

[bild]
Hej! Vi funderar på att köpa en Bosch med brica. Går 28 cm tallrikar in då? Tacksam för svar:)
Ingela
 
I Inglun4 skrev:
Hej! Vi funderar på att köpa en Bosch med brica. Går 28 cm tallrikar in då? Tacksam för svar:)
Ingela
Våra tallrikar är 27cm. Mittenkorgen (glas osv) går att ställa i 3-4 lägen på höjden.
 
I Inglun4 skrev:
Vi funderar på att köpa en Bosch med brica. Går 28 cm tallrikar in då?
Våra normala "flattallrikar" är runt 278 mm och de fungerar problemfritt i en Siemens med besticklåda överst. Det är nog runt 30 mm marginal till spolarmen.
 
Absolut klockrent med bestickslåda överst! Har en Bosch enligt skylt
E-Nr SMP46MS07S/74
Type: SD6P1B

Det utnyttjar utrymmet perfekt och känns som att man fått ett nummer större maskin i och med att man slipper besticksmojängen i underkorgen. Vi har i och för sig kvar den trad bestickskorgen från gamle Boschen om det skulle behövas, hittills inte.

Inga problem med tallrikar eller höga glas, man ändrar höjd på överkorgen med ett handgrepp och det är knappt en enda gång vi behövt göra det. I mittläget vårt normala tar den tallrikar på 27 cm diameter i underkorgen samtidigt som 17 cm höga vinglas utan att man behöver luta ner dom något alls.

Har man exceptionellt höga glas eller stora tallrikar så kan man justera balansen med +/- 20 mm ca, tar tre sekunder ca... det finns tre lägen. Man kan även lyfta ur den översta hyllan mycket enkelt, besticksutdraget, om man av någon anledning skulle behöva.

Får säga att denna maskin lätt är den bästa vi någonsin stött på. Tyst så man knappt vet om den är på eller avstängd, och Zeolith torksystemet gör sitt jobb med bravur. Rent blir det, vi brukar bara köra på auto 45 - 65 grader C.

Här är typskylten för den som är nyfiken på liknande.
Typskylt på en Bosch diskmaskin visar modell- och serienummer samt tillverkningsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


___
PS. Måste tillägga att priset var riktigt bra, knappt 6000 spänn på Elgiganten för ett halvår sedan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.