Stefan Bengtsson skrev:
Jo, jag såg den typen också i bruksen. Verkade ju vettig. Tyckte bara det var lite kul att Miele förespråkar att bestick ska ha vassa änden uppåt. Och nedåt.
Miele är för valfrihet :D
 
LGG-01 skrev:
Trodde du att varmvattnet var gratis när du bodde i en Brf???:banghead:
Nej det var en del av min avgift hur så?
 
Mina föräldrar köpte en "EPA" diskmaskin och kopplade in på varmvattnet..
Hela programmet styrdes av vattentempen.
En disk gick på under en minut *HAHA*
Både disk och tvättmaskiner ska alltid kopplas på kallvattnet.
Diskmaskinen för att äggvita och stärkelse fastnar i värmen och tvättmaskinen kanske man vill tvätta i lägre temp än vad varmvattnet är.
Fredrik
 
Att sätta sig i diskmaskinen är inte en skröna, det har vår dotter gjort, lyckligtvis inte på vassa spetsen på knivar eftersom vi numera har en extra låda till dessa.

Att man inte ska springa i köket vet hon likväl som alla andra i familjen, sen i lekens stök då glömdes det bort.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Redigerat:
Stäng diskmaskinen.
 
Svårt att fylla dem med disk då...

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Då öppnar man, ställer in det man ska, sedan stänger man, går ny vända till bordet...

Eller tar ni ett bestick i taget?
 
När jag sätter i disk är maskinen öppen, då föll hon i den. Jag stod alltså vid maskinen när det hände. Har du egna barn?

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Jopp.
 
Den nya trenden är ju att man handdiskar. Är det någon som vet hur man gör då med vassa bestick? Tänk om vattnet är för varmt, vad gör man då?
 
BigR
frean98 skrev:
Den nya trenden är ju att man handdiskar. Är det någon som vet hur man gör då med vassa bestick? Tänk om vattnet är för varmt, vad gör man då?
Jag vill minnas att trenden är "ekologisk disk" och det innebär att den trendmedvetne diskar kallt, utan diskmedel. Men knivarna, dom är fortfarande ett gissel för säkerheten.
 
va f...n, i lumpen torkade man ju bara ur snuskburkarna o kåsorna med vått gräs. Det gick ju det åxå.:x
 
Hur heter det?

Förberedelse för mord, förberedelse till misshandel?

Kanske måste skaffa "lämpa" för diskmaskinsbruk.
 
Det bör klassas som oaktsamhet
 
BigR
charta77 skrev:
Hur heter det?

Förberedelse för mord, förberedelse till misshandel?

Kanske måste skaffa "lämpa" för diskmaskinsbruk.
Kanske "rent av" allmänfarlig vårdslöshet?

Jag rekommenderar oroliga personer att läsa igenom sin manual. I Cylindas allmänna säkerhetsanvisningar för maskindisk (DM890Pro), står blandannat :

• Lämna inte diskmaskinsluckan i öppet läge eftersom det kan utgöra en snubbelrisk.
• Placera knivar och andra vassa föremål så att de inte skadar personer eller diskmaskinen.
• Maskinen är inte avsedd att användas av personer (även barn) som är fysiskt eller psykiskt handikappade eller saknar erfarenhet och kunskap. Sådana personer måste få instruktion av den person som har ansvaret för deras säkerhet, hur maskinen ska användas.
• Barn måste övervakas så att de inte leker med diskmaskinen.
• Belasta inte diskmaskinsluckan eller diskkorgarna med något utöver diskgods.
• Placera aldrig diskgods med lösningsmedelsrester i diskmaskinen på grund av explosionsrisken. Disk som innehåller aska, vax och smörjfett får heller inte diskas i diskmaskinen.
• Använd endast maskindiskmedel!

För den som verkligen vill förkovra sig och vill läsa hela manualen:
http://www.cylinda.se/resurs/Cylinda/Bruksanvisningar/Diskmaskiner/Diskmaskin DM 890 proffs.pdf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.