A
N Nahojj skrev:
Tack för grymt bra svar! Låter som maskinen måste öppnas upp ordentligt då? Går det att kontrollera och mäta detta från någon av sidorna? Hur mkt meck är det? Flottör översvämmningsskydd borde sitta i botten eller iaf långt ner i maskinen?
lite mer meck än du gjort hitintills, ta bort sockeln fram och ev lägg den på rygg och pilla bort bottnen rätt enkelt
 
electroluxaren skrev:
lite mer meck än du gjort hitintills, ta bort sockeln fram och ev lägg den på rygg och pilla bort bottnen rätt enkelt
Ska kolla. Hur mkt vatten kan jag förvänta mig rinner ut när jag lägger den på rygg?
 
electroluxaren skrev:
lite mer meck än du gjort hitintills, ta bort sockeln fram och ev lägg den på rygg och pilla bort bottnen rätt enkelt
N Nahojj skrev:
Ska kolla. Hur mkt vatten kan jag förvänta mig rinner ut när jag lägger den på rygg?
Tagit bort sockeln och maskinen på rygg. Jag gissar att flottören översvämningskydd är den med frigolit i plasthyvel och microbrytare ovanpå? Är det den så har den inte spänning i opåverkat läge. Om jag trycker uppfrigoliten och aktiverar microbrytaren så har jag 230V över micron, och ngn pump/motsv börjar brumma efter ngn sekund.
 
Tipsar om electroluxservice med fastpris!
 
G gusvo085 skrev:
Tipsar om electroluxservice med fastpris!
Tack för tips! Vad rör det sig om för pris/timpris och vad kostar framkörning etc? Ytterst tveksam till att det värt det för en 15 år gammal diskmaskin..

Edit: Verkar kosta 1995:- med Rut. Ingår reservdel/-ar i det priset..?🤔 Oavsett så är det inte aktuellt att kosta på en 15 år gammal maskin 2000:- när jag får en ny för 4500:-
 
Redigerat:
Jo allt ingår i det
 
A
G gusvo085 skrev:
Tipsar om electroluxservice med fastpris!
alla har inte detta
det är ett frivilligt åtagande med rätt att neka
 
A
N Nahojj skrev:
Ska kolla. Hur mkt vatten kan jag förvänta mig rinner ut när jag lägger den på rygg?
inget
 
A
N Nahojj skrev:
Tagit bort sockeln och maskinen på rygg. Jag gissar att flottören översvämningskydd är den med frigolit i plasthyvel och microbrytare ovanpå? Är det den så har den inte spänning i opåverkat läge. Om jag trycker uppfrigoliten och aktiverar microbrytaren så har jag 230V över micron, och ngn pump/motsv börjar brumma efter ngn sekund.
den har spänning om kontakten är i väggen,
i opåverkat läge skall den släppa igenom spänning, ohmmät den
om någon har fibblat med kontakten kan den få felaktig funktion
 
A
N Nahojj skrev:
Tack för tips! Vad rör det sig om för pris/timpris och vad kostar framkörning etc? Ytterst tveksam till att det värt det för en 15 år gammal diskmaskin..

Edit: Verkar kosta 1995:- med Rut. Ingår reservdel/-ar i det priset..?🤔 Oavsett så är det inte aktuellt att kosta på en 15 år gammal maskin 2000:- när jag får en ny för 4500:-
det priset skall allt inkluderas om de åtar sig jobbet för de kan neka om de ens är med på fastpris dealen
 
electroluxaren skrev:
den har spänning om kontakten är i väggen,
i opåverkat läge skall den släppa igenom spänning, ohmmät den
om någon har fibblat med kontakten kan den få felaktig funktion
Vad innebär ”om någon har fibblat med kontakten”? Om den har felaktig/omvänd funktion, hur göra för att den ska bli rätt igen?
 
A
N Nahojj skrev:
Vad innebär ”om någon har fibblat med kontakten”? Om den har felaktig/omvänd funktion, hur göra för att den ska bli rätt igen?
om någon bytt plats på sladdarna men kolla att den släpper igenom i opåverkat läge
 
electroluxaren skrev:
om någon bytt plats på sladdarna men kolla att den släpper igenom i opåverkat läge
Kanon, ska dubbelkolla. Ingen som rört dessa sladdar de senaste fem åren. Men möter igen och återkommer👍
 
N Nahojj skrev:
Kanon, ska dubbelkolla. Ingen som rört dessa sladdar de senaste fem åren. Men möter igen och återkommer👍
Opåverkat ej spänning. När jag trycker upp frigoliten och sluter mircron får jag 230V. Efter 7-8 sekunder börjar ngt brumma, pump el. dyl. Vad göra?
 
A
N Nahojj skrev:
Opåverkat ej spänning. När jag trycker upp frigoliten och sluter mircron får jag 230V. Efter 7-8 sekunder börjar ngt brumma, pump el. dyl. Vad göra?
kolla sladden som går fram från brytaren till inlopsventilen att den inte ligger i kläm eller är av.
vänd stickproppen i väggen och gör om testet

nu är det lite hugget som stucket om det är kretskort eller swich
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.