Dagens I-landsproblem? :D

Jag förstår nyttan, men tycker nog inte det känns så jobbigt att dra ett tag med en diskhandduk på undersidan...
 
Antingen sorterar man innan diskningen eller efter. Punkt. Urplockning med övre bestickskorg tar sekunder. Iplockning några sekunder längre men går ändå fortare än att ställa allt i en korg och se till att skedarna inte ligger fastkletade i varandra. Är man av en annan åsikt har man ännu inte sett ljuset och provat en riktig diskmaskin. ;)
 
Å andra sidan kan man ju faktiskt sortera besticken i en stående korg också, det gör vi. Den har även ett lock som gör att varje bestick står för sig själv och inte kletar fast i varandra. Det kräver ju såklart samma pill som den liggande korgen men man har ju "två i en". Nackdelen är att locket täcker hela korgen så jag har kapat bort det för två fack så man bara kan skicka ner större kletiga prylar där (tex. smörknivar och annat får inte plats i hålen i locket)
 
Det beror helt och hållet på var du har din besticklåda i köket i förhållande till diskmaskinen. Om de är bredvid varandra är det grymt smidigt att besticken är färdisorterad i rader och bara att lägga ner i lådan, men om du har besticken på andra sidan köket är det smidigare att ha en lös låda att plocka ut från maskinen.
 
fredrikbaveralg skrev:
Det beror helt och hållet på var du har din besticklåda i köket i förhållande till diskmaskinen. Om de är bredvid varandra är det grymt smidigt att besticken är färdisorterad i rader och bara att lägga ner i lådan, men om du har besticken på andra sidan köket är det smidigare att ha en lös låda att plocka ut från maskinen.
Men även dom liggande bestickslådorna har en lös plastdel där besticken sitter som är löstagbar och har ett handtag i varje kant att bära iväg den i. :D
 
Då så, inget snack!

Tror att diskresultatet blir bättre med en stor korg däruppe också...
 
Vi har belysning i vår Electrolux diskmaskin, tänkte först att det är en onödig finess, men nu skulle jag absolut inte vilja vara utan det.
 
Den diskmaskin jag hade tillgång till med övre bestickskorg tvättade besticken sämre än en nedre korg. Troligen spolades det mindre vatten däruppe. Där nere är det ju ganska bra fart iom att det är där grytor & tallrikar görs rena.

Fast det gäller ju å andra sidan bara för den maskinen men ändå var det en Miele om jag inte minns fel, o de är ju inte helt okända ;)

Vi proppfyller vår maskin varenda gång och det blir nästan alltid rent till 100%
 
Det blev en Miele för oss till sist - med besticklåda och utan belysning. Både borde ju vara standard hos samtliga tillverkare. Tack för alla synpunkter.
 
  • Gilla
MrPlow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.