Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker det hade varit snyggt om du byggde in kylskåpet - skåp över det och täcksida till vänster. Skåp med eller utan lucka.
Jo det är tanken på sikt. Men kylskåpet är ganska nytt så tänkte byta ut det mot ett inbyggt när det är dags att byta. Platsen finns så det spelar ingen större roll. Dessutom bor jag i norge där man tar med sig kyl&frys när man flyttar därav blir det lite annorlunda.
 
Jag hade definitivt velat ha 20 cm till höger om spisen. Det kommer kännas trångt att stå där och arbeta.
 
  • Gilla
Maracuja
  • Laddar…
falkn skrev:
Jag hade definitivt velat ha 20 cm till höger om spisen. Det kommer kännas trångt att stå där och arbeta.
Jo helt enig i att det blir trångt. Har funderat på att öka den till 15 på den sidan och 5 på den andra. IKEA vill ju ha 5cm utrymme mellan fläkt och skåp.
 
Hur kul är det att ta upp en skiva och ställa mot fönstret när man steker. Känns som en riktigt dålig lösning.
 
pelpet skrev:
Hur kul är det att ta upp en skiva och ställa mot fönstret när man steker. Känns som en riktigt dålig lösning.
Ja, det luktar lite husvagn om det hela.
 
pelpet skrev:
Hur kul är det att ta upp en skiva och ställa mot fönstret när man steker. Känns som en riktigt dålig lösning.
Var hade du velat ställa spisen då?
 
Om man utgår från din huvudplanering så hade jag nog flyttat spisen en modul till vänster och kört överskåp hela vägen med infälld fläkt istället för en fristående kåpa. Det blir nog bättre att jobba med också då den kommer närmare diskhon.

Finns fönstret där redan? Om inte hade jag nog valt ett mindre fönster om spisen ska stå där den står.
 
Hel diskbänk alla gånger! Och den bör sträcka sig över diskmaskinen också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.