Har en kompis vars flickvän(numera fru) iaf var riktigt snål men det utmärkte sig som mest 2 ggr.

Fest på nyår, det stora millenniumskiftet. En kompis ordnar ihop 3 rätters till alla och delar kostnaden jämt med alla, inga stora summor utan ca 150 kr/person, paret övernattar t.o.m där festen hålls och när de ska åka hem frågar hon om det blev någon växel över.

Fest igen nu ett par midsommrar senare men nu jag som håller i festen. För att vi enklast ska få till all mat så tar jag på mig att handla allting så delar vi det rakt av efteråt, alla tyckte det var jättebra förutom hon som ifrågasatte när de kom varför hon ska betala för potatis som hon inte skulle äta. Jag förklarade för henne att hon kunde få tillbaka 1 kr av de 50 kr som de betalt eftersom potatisen kostade 98 öre Kg.
 
T
Man blir ju mörkrädd när man läser vissa av inläggen i tråden:wow:
 
tank77 skrev:
Man blir ju mörkrädd när man läser vissa av inläggen i tråden:wow:
Hahaha ja men skojar du? Det är så jag sitter bakom skärmen och skäms åt andra. Vad känner ni för folk egentligen? ;)
 
KnockOnWood skrev:
Säg att du skojar!

(Hur gjorde de med momsen?)
Hur mycket ska man dricksa i en sån här situation?
 
Mitt bästa tips: Frågar någon om man "kan det där med data" så svarar jag oftast nej
Mitt bästa tips: Säg inte nej, då blir folk sura. Säg istället: "Jag har mycket att göra just nu, kan vi ta det om 2-3 veckor istället?". Tills dess hinner de fixa någon annan sucker som gör det.
 
Bra idé :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.