3 hoar i diskbänken (orginal från -57)
Överskåp upp till tak (orginal från -57)
45 graders uttagsboxar, eller ja, all el egentligen för det har jag ju bestämt och installerat själv :D
Men framförallt högskåpsskafferiet med ställbar ventil i fasadväggen, kan användas som kylskåp nästan hela året.
 
Glufsglufs skrev:
Men framförallt högskåpsskafferiet med ställbar ventil i fasadväggen, kan användas som kylskåp nästan hela året.
Jag ska kolla om det finns en "dold" ventil i köket i höjd med skafferi - om så ska jag göra en anslutning in till skafferiet, helt klart!
 
alacs skrev:
Jag ska kolla om det finns en "dold" ventil i köket i höjd med skafferi - om så ska jag göra en anslutning in till skafferiet, helt klart!

Gör det, helt kanon är det.
 
Den bästa detalj i mitt kök är nog min fru!
 
barajag skrev:
Den bästa detalj i mitt kök är nog min fru!

Så, där dog den tråden, ingen kan nog övertyga om något bättre. :D
 
AnneFi
_chrille_ skrev:
  • Inga överskåp

  • Dolda eluttag inne i lådorna

  • Inga luckor bra lådor

  • Walking pantry (skafferi) den du ;)

  • Öppen planlösning mot matsal så man kan umgås med gästerna utan att vara undangömd i ett kök

  • Induktionshäll Electrolux som är super tunn som gör att lådan under fortfarand fungerar m.a.o har ingen blindlåda

  • Tyst helintegrerad diskmaskin
Kan du visa med bild var ni satt eluttaget i lådan?
 
barajag skrev:
Den bästa detalj i mitt kök är nog min fru!
Hahaha.

Det är precis det jag tänkte skriva !!!
 
Att köket är så stort och öppet är det bästa. Vi får lätt plats med 16 gäster.
Vita högblanka luckor som är snabba att tvätta av efter barnens stök.
Utdragbara lådor istället för underskåp.
Otroligt mycket förvaringsutrymme som gör att inget behöver bli stående framme på bänkar och samla damm.
 
Det positiva brukar man ej se. Man lägger märke till det negativa.
Men själv tycker jag att den breda glasceramikhällen är ok.
Bra kastruller.
Och bra köks knivar.
 
Vi har ju inte flyttat in i vårt nybyggda hus ännu men vi har planerat köket med flera breda avställningsytor. En detalj vi fastnade för är att ha avfallet bredvid dishon istället för under den. Man krockar ju alltid där. Vi får väl se hur det funkar sen. Valde automatisk avfrostning av frys och granitbänkskiva. Lådor valde vi också. Läs om våra val här www.salstatose.blogspot.com Vi utvecklade också en särskild "elstolpe" som ni kan läsa om på bloggen under etiketten "El och belysning"
 
Carinpeter

Jag hittar inte Eran blogg!
 
carinpeter skrev:
Vi har ju inte flyttat in i vårt nybyggda hus ännu men vi har planerat köket med flera breda avställningsytor. En detalj vi fastnade för är att ha avfallet bredvid dishon istället för under den. Man krockar ju alltid där. Vi får väl se hur det funkar sen. Valde automatisk avfrostning av frys och granitbänkskiva. Lådor valde vi också. Läs om våra val här www.salstatose.blogspot.com Vi utvecklade också en särskild "elstolpe" som ni kan läsa om på bloggen under etiketten "El och belysning"
Bloggen du letar efter finns inte. Namnet salstatose är tillgängligt om du vill registrera det.
 
bonzichrille skrev:
Håller på med en köksrenovering just nu ([länk]). Tycker faktiskt man vinner en heldel på att investera i lite lyxigare vägguttag om de nu syns. Förhöjer intrycket ordentligt i jämnförelse med standard.
Funkar den där "Mora Styxx" bra? Är det inte jobbigt att reglera värmen med de där små knapparna?
 
Rrrrr skrev:
Funkar den där "Mora Styxx" bra? Är det inte jobbigt att reglera värmen med de där små knapparna?

Fungerar dugligt. Blandaren kommer ihåg senaste temperatur och vattentryck. En knapptryckning och man är snabbt igång. Håller man inne varmvattenknappen går det endå ganska snabbt att få det varmt och vice versa. Inget jag irriterat mig på hittills iallfall, men då är jag ju ingen stor matlagare/diskare. Knapparna är inte små men tryck känslan är inte av superkvalité. Lite orolig att det kommer bli som med en gammal fjärrkontroll, att man måste trycka hårdare och hårdare för varje år som går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.