Hej,
Någon som vet om jag kan köpa en/två nya dimmers och banka dit vilken som helst eller om det är olika mått på försänkningarna?
God fortsättning!!!
 
  • Två vita dimmers monterade på en kakelvägg, fråga om standardiserade mått vid utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Alla dimmers går att sätta i apparatdosor , det är ELJO du har , varför byta
 
  • Gilla
hjalle74
  • Laddar…
Om du menar byta ut insatsen i mitten med själva vredet och behålla ramen så är det nog säkrast att hålla sig till samma märke - men byter du både insats och ram så kan du välja något annat om du vill byta utseende.
 
  • Gilla
hjalle74
  • Laddar…
Tack för svar! Jo, den nedre är sönder o har varit det i typ 2 år så det börjar väl bli dags att fixa det...:)
Får väl öppna o se om det är två separata dimrar under höljet...lika bra att byta bägge...
Hade!
 
Trend som modellen heter har utgått ur eljo sortimentet och säktmrast är att handla den på andra lågpris bygghandlar där jag ofta ser den på hyllan ... eljo/Schneider nya exxakt passar inte å dessutom är dom svindyra
 
  • Gilla
hjalle74
  • Laddar…
H hjalle74 skrev:
Tack för svar! Jo, den nedre är sönder o har varit det i typ 2 år så det börjar väl bli dags att fixa det...:)
Får väl öppna o se om det är två separata dimrar under höljet...lika bra att byta bägge...
Hade!
Om Bor du i samma stad som jag så skulle du kunnat fått 2 .. jag tror jag har sådana liggandes .. (om jag inte redan slängt/gett bort)
 
Har du provat att kolla om säkringen i den har gått? ;) Det var det som var "fel" på en av mina...
 
  • Gilla
hjalle74
  • Laddar…
M Mikael 81 skrev:
Om du menar byta ut insatsen i mitten med själva vredet och behålla ramen så är det nog säkrast att hålla sig till samma märke - men byter du både insats och ram så kan du välja något annat om du vill byta utseende.
Det bästa är när man närmar sig en brytare eller annat där man fått förhandsinfo om att brytare är trasig.. inser att det sitter elko mixat med eljo ..haha
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Om Bor du i samma stad som jag så skulle du kunnat fått 2 .. jag tror jag har sådana liggandes .. (om jag inte redan slängt/gett bort)
Bor söder om söder...:)
 
VidarH VidarH skrev:
Har du provat att kolla om säkringen i den har gått? ;) Det var det som var "fel" på en av mina...
Jo, det är mekaniska skador, någon har säkert misshandlat den tidigare...var glappig redan när vi flyttade in för 3.5 år sedan...:)
 
H hjalle74 skrev:
Bor söder om söder...:)
Då finns det fler anledningar till att inte hjälpa dig hör jag :crysmile:(y);)... varför inte byta till switchdim?
 
M Mikael 81 skrev:
Utgått har den väl inte ännu?

[länk]
Från våran grossist så blir det alltid special om vi ska ha trend ... får alltid höra att man får åka på typ Clas Ohlsson eller dyl.
 
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Från våran grossist så blir det alltid special om vi ska ha trend ... får alltid höra att man får åka på typ Clas Ohlsson eller dyl.
Ok, då är jag med.
 
Trend finns kvar och välsorterade grossister har den på hyllan. Den är dock betydligt dyrare än Exxact-serien. Trend E-1370640, Exxact E-1370602.

Det du kan behöva kolla är hur mkt last du har på dessa idag. Den dimmern finns i tre varianter, 315W, 600W och 1000W. Normalt räcker 315W. Du kan ta loss locken på de du har och kolla. Det behöver dock inte betyda att man har satt rätt från början.
 
  • Gilla
hjalle74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.