D Dolno skrev:
Hur låste du fast dem med lvinklarna? Skruvar man fast dem?

Med enkla vinkelbeslag (se bild) strax innan innerväggar sattes. En skruv med plugg ner i betongen vanlig byggskruv i stolpen.

Detaljbild av vinkelbeslag i en stomkonstruktion med synliga plastmellanlägg och rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ser man dom svarta 10mm plastmellanläggen som stolparna står på, när stommen är rest kan man enkelt med en kofot justera höjden perfekt med fler eller mindre brickor. Glöm inte att kapa stolpen motsvarande 10mm.
Stomme av vitmålat trä på betongfundament med vinkelbeslag, plastmellanlägg och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dom tunga limträbalkana lyfts med en "Alplift" som går att hyra
 
Har du flera bilder på ditt bygge? Jag vill bygga ett lika dant uterum som ditt
 
L Leif i Skåne skrev:
Med enkla vinkelbeslag (se bild) strax innan innerväggar sattes. En skruv med plugg ner i betongen vanlig byggskruv i stolpen.

[bild]

Här ser man dom svarta 10mm plastmellanläggen som stolparna står på, när stommen är rest kan man enkelt med en kofot justera höjden perfekt med fler eller mindre brickor. Glöm inte att kapa stolpen motsvarande 10mm.
[bild]
Dom tunga limträbalkana lyfts med en "Alplift" som går att hyra
Hej Leif,

En fråga (såhär två år senare), när du satte en distanskloss under stolparna, skapas in någon form av köldbrygga? Tänker att man vill ju ha så tätt som möjligt. Satte du någon form av fogskum eller liknande för att täppa igen?
 
Sindbad Sindbad skrev:
Hej Leif,

En fråga (såhär två år senare), när du satte en distanskloss under stolparna, skapas in någon form av köldbrygga? Tänker att man vill ju ha så tätt som möjligt. Satte du någon form av fogskum eller liknande för att täppa igen?
Ja, jag fyllde med byggskum till sist och sedan skar rent av överskottet och täcktes med mjukfog.
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Ja, jag fyllde med byggskum till sist och sedan skar rent av överskottet och täcktes med mjukfog.
Tack för svar :D Har länge gått och funderat på en bra lösning
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.