kan kanske funka

det finns ingen möjlighet att lägga ett dräneringsrör som du drar ut till någon bäck eller slänt eller så?
 
Jag tänker köra med denna i min tvättstuga:
http://www.vvs-klimat.se/product.html/faluplast-spilltratt-med-vattenlas

Kände nästan på mig att det skulle vara torrt där under och bra drag. Brukar vara så när husen står på plintar. Fyll upp med lite singel men inte allt för mycket så att du inte försämrar ventilationen. Så lagomt med singel och som tidigare skriver gärna något dräneringsrör som leder iväg vattnet om det är möjligt. Plast vet jag inte om det ger så mycket om du har bra drag under, för då försvinner ångan från marken innan den hinner komma upp mot bjälklaget. Annat är det om man har vanliga ventiler så att luften cirkulerar sämre. Plast kan i ditt fall få en omvändeffekt så att regnvatten som tränger in lägger sig ovanpå plasten istället för att rinna direkt ner i marken. Visst man kan göra hål i plasten men det kommer inte vara samma flöde ner i backen som utan plast. Så börja utan plast och se till att det är krypbart och inspekterbart. Det är iaf vad jag hade gjort om det redan var torrt och fint under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.