Snickerick skrev:
Det första alternativet, utan tvekan, allt blir bättre så, även baksidan som kommer att upplevas större än i det andra fallet, detta pga att T-delen i det andra fallet delar upp baksidan i olika delar i större utsträckning än det första alterativet, där baksidans olika delar blir mer sammanhängande.

Odlingsdelen lägger ni söder om T-delen, ut mot vägen, så har ni en fin gräsmatta utanför altanen till vad ni nu vill ha den till ;)
Låter vettigt!
 
Om du väljer alternativet med 10 m infart så kommer ju några av dessa meter ligga på byggbar yta om du någon gång skulle vilja förlänga garaget med en carport.

Jag har fyllt mitt garage med div leksaker/projekt så stackars bruksbilen får stå ute i det fria. Hade önskat att mitt garage stod längre in på tomten så jag kunde bygga carport framför men nu är de bara 6 meter mellan garage och gata så det fungerar inte.
Beror såklart på vilket inresse du har men är det inte pappas leksaker så brukar det tyvärr ofta bli barnens leksaker som upptar hela garaget.
 
Ibland känns det iofs som om halva min tomt är uppfart, men det är verkligen skönt att kunna ta emot en massa gäster utan att behöva hänvisa dem till att köra runt kvarteret och leta P-plats. Eller när man själv vill kunna köra upp med en påkopplad släpvagn.
 
Ja gatan är ganska smal så plats för gäster är helt klart inte fel, vi kör på alternativ 1.
Tack för alla tips och åsikter!
 
  • Gilla
word
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.