M
D Bubblebubb skrev:
Vanligt bland troll är också att de använder ett påhittat namn som inte är på riktigt men nästan.
Okej.. tack
 
M Jenna Tengvall skrev:
hej, det är inte bänksskivan i sej.
Det är inne under vasken där träet är väldigt mörkt, har delat sej och har svart fläckar och prickar längs hela vägen i träet där det delat sej. Jag vet inte hur det kommit dit, hur illa det är eller hur mycket som egentligen är skadat
Det är ett dåligt materialval som är problemet, tror jag. En diskbänk ska vara gjord av något vattentåligt material, typ rostfritt stål eller granit - inte stavlimmat trä eller laminerad spånskiva. Det krävs tyvärr inte så mycket disk och vattenblask innan en träbänk med infälld diskho börjar se ful ut.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T twoody skrev:
Vem skrämmer jag upp, sluta far med osanningar istället.
Sluta fara med osanningar? Svamp finns överallt. I luften. I marken. I dig och ditt hus. I mat du äter och dryck du dricker. Vilken sten har du bott under? Du som husägare borde väl ha koll på detta och inte fara med osanningar själv? Förstår du inte att lite svartmögel som får chans att torka ut är helt ofarligt så sluta kommentera över huvud taget.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
M Jenna Tengvall skrev:
Tack, det visste inte jag
Ordentlig rengöring och tvätt hjälper mot lort, det verkar tyvärr inte som om det är en allmän kunskap där du bor.
 
M Jenna Tengvall skrev:
ja men det är absolut inte det som det gäller, om man blivit utsatt för asbest måste man så fort som möjligt kontakta vården för att så mycket som möjligt förhindra de sjukdomar som kan komma utav det
Nä, det måste man inte
Asbest i sig är rätt ofarlig sålänge man inte borrar och sågar i den så det dammar.
 
  • Gilla
anderslofwall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.