Operation verkar ju som man kan avskriva direkt. Som någon skrev är det ju en alarmerande felprocent. Då har jag hellre mina glasögon med allt strul det innebär! Att få taskigt mörkerseende skulle vara katastrofalt för mig. Jag MÅSTE kunna köra bil i mörker. Jag har inte fått ändan ur vagnen än för att gå till optikern och kolla om jag kan ha kontaktlins på ett öga. Den varianten tycker jag verkar vara den bästa som hittills framkommit.
Det är i alla fall tur att man kan köpa billiga läsglasögon på Classe och lite var stans för dom har en strykande åtgång. d^_^b
 
Förstår inte riktigt hur avståndsbedömningen kan fungera om man har en lins för nära håll och en för avstånd?

Bättre då att vänja sig vid progressiva glas. Det ÄR svårt, men det går. T.o.m. när jag bytte glas senast höll jag på att bli galen, det tog en månad innan jag vande mig.
 
Lightning skrev:
...Som någon skrev är det ju en alarmerande felprocent.....
Bara en undran, var det verkligen det, felprocent.
Eller var det att folk var missnöjda?
Man kan ju vara missnöjd t.ex. för att man förväntat sig att få falksyn, men "bara" fick normalsyn (?) Eller nåt annat, gudvetvad, priset eller nåt.

När frun gjorde sin operation, för två år sedan, var det en jäkla genomströmning av folk på mottagningen, bara när jag satt och väntade på henne. Och detta bara i Sundsvall.

Om det vore så stor felprocent tycker jag det skulle vara reportage i tidningarna för jämnan.
 
Redigerat:
Jag tror det var på plus jag hörde om 10% missnöjda, och missnöjda behöver ju som bax säger inte betyda att operationen misslyckats utan kan likagärna innebära att man inte fick den syn man hoppades på. Men jag tycker ändå att det är väldigt högt - när det gäller något så viktigt som synen så måste kommunikationen om risker och möjligheter vara väldigt tydlig.

Jag skulle undersöka det hela noga innan jag tittade in i lasern.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.