Okarlsson Okarlsson skrev:
Slänger ur mig mina favoriter:
  • Lång repgunga i träd
  • Hinderbana/balansbana
  • Linbana
  • Studsmatta
Personligen skulle jag skita i sandlåda om barnen är så stora. Jag hade nog satsat på en hinderbana med typ klättervägg, linbana, stockar och stubbar.
Glömde just det att man ska ha en ninjabana, för tydligen är ninjor livet. Någon som har tips på en vettig sådan som inte kostar skjortan? Alla jag sett har haft helt vansinniga prislappar!
 
Underbart med så mycket kul saker. En lätt grej är att köpa pilslanor och fläta en mysig koja som sedan blir grön och fin, blir klar på en sommar. Inred med solcellslingor!
Jag hade också planerat in en saneringshall för barn (läs rymlig groventre ) med avspolningsmöjlighet.
www.salixprodukter.se
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Rektangulär med ena sidan öppen och ansatsbrädan på lagom barnavstånd. Ha plats för ansatsen och en ny ansatsbräda till senare..

Har man inte plats inne så lyftarplattform och en sandsäck men det är inte bara för barnen.

Jag är inte med på tanken att försöka locka in kompisar med grejer. Se till att ha ett förråd av lekar och se till att härja med egna och andras barn så löser sig resten med tiden. T ex att fråga barnen vad de vill ha när de blir äldre. Kapprustning blir bara något dom sprider sig till kallas, semestrar, organiserade aktiviteter osv när barnen mest vill ha tid med vuxna.
Där sa du vet, sandsäck är planerad med. Eller en sådan variant som står på golvet.

Förstår vad du menar med kapprustning. Inte för att lyfta mig själv för det ska man ju sällan göra, men jag är sjukt delaktig och engagerad i allt vad gäller barnen. Just därför vill jag ha massa roliga prylar för att stimulera lek och bus. Sen är det ju sen gammalt att alla ville vara hos den kompisen som hade roligast och mest prylar. I slutändan så vill väl alla vara hos den som har roligast tv-spel, men tiderna kanske har ändrats sen 80-talet?
 
A annsofian skrev:
Underbart med så mycket kul saker. En lätt grej är att köpa pilslanor och fläta en mysig koja som sedan blir grön och fin, blir klar på en sommar. Inred med solcellslingor!
Jag hade också planerat in en saneringshall för barn (läs rymlig groventre ) med avspolningsmöjlighet.
www.salixprodukter.se[/QUOTE

Tack för tipset! Och ja, en sanieringshall borde man ha. Kanske får plasta in garaget och sätta dit en högtryckstvätt
 
  • Gilla
annsofian
  • Laddar…
Att ha en studsmatta i nivå med gräsmattan är väldigt bekvämt och den smälter in mycket bättre. Fast om du inte har en matta redan, så se till att köpa en som är till för nedgrävning. Istället för att gräva ner en ställning, så gräver du bara en grop för själva studsandet och ställer ramen på kanten. Snyggare och klart mindre grävande.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Att ha en studsmatta i nivå med gräsmattan är väldigt bekvämt och den smälter in mycket bättre. Fast om du inte har en matta redan, så se till att köpa en som är till för nedgrävning. Istället för att gräva ner en ställning, så gräver du bara en grop för själva studsandet och ställer ramen på kanten. Snyggare och klart mindre grävande.
Alright så det finns sånna modeller! Det är väl kanske mest en fråga då om den måste tas upp varje vinter och man då står med en krater i trädgården hela vintern
 
Just det, glöm inte bort den viktigaste leksaken av de alla: vanlig svensk skogspinne.

Dom ligger dessutom bra i pris och funkar för alla åldrar.
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Kratern är där på vintern, men den kommer du inte undan oavsett vad du gräver ner. Man tar in skyddsnät, stolpar, duk och fjädrar. Det tog mig en timme på hösten och en på våren nu när jag gjorde det första gången. Kvar är en 20 cm låg stålram runt hålet. Andra som inte tagit in sina på vintern säger att det går bra, även om det blir lite tvättande på våren för att få den fräsch. Jag tog mer in den för att jag inte ville att den skulle användas på vintern.

Jag köpte en från North Trampoline som är rätt dyra. Det borde finnas modeller för nedgrävning även bland de billigare märkena.
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Attefallare med mörkläggningsgardiner, AC, stor TV samt PS5 med många spel, done. Dina kids kommer vara mest omtyckta av all. Vill du att vännerna ska bli en del av den permanenta inredningen sätter du även in en ismaskin och popkornmaskin i stugan.

(Nej jag är inte helt seriös med att jag förslår att du gör ^^ men det skulle få angivet resultat)
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Just det, glöm inte bort den viktigaste leksaken av de alla: vanlig svensk skogspinne.

Dom ligger dessutom bra i pris och funkar för alla åldrar.
Mest troligt är att det just kommer landa i att fäktas med sånna i slutändan ändå trots allt prylar. Men då har man ett kvitto på att man är en rolig pappa som de faktiskt vill leka med ❤️
 
Hep Hep skrev:
Kratern är där på vintern, men den kommer du inte undan oavsett vad du gräver ner. Man tar in skyddsnät, stolpar, duk och fjädrar. Det tog mig en timme på hösten och en på våren nu när jag gjorde det första gången. Kvar är en 20 cm låg stålram runt hålet. Andra som inte tagit in sina på vintern säger att det går bra, även om det blir lite tvättande på våren för att få den fräsch. Jag tog mer in den för att jag inte ville att den skulle användas på vintern.

Jag köpte en från North Trampoline som är rätt dyra. Det borde finnas modeller för nedgrävning även bland de billigare märkena.
Tusen tack för tipset! Beroende på placering så ska jag verkligen överväga detta, låter som en fantastisk grej ändå!
 
T TypRätt skrev:
Attefallare med mörkläggningsgardiner, AC, stor TV samt PS5 med många spel, done. Dina kids kommer vara mest omtyckta av all. Vill du att vännerna ska bli en del av den permanenta inredningen sätter du även in en ismaskin och popkornmaskin i stugan.

(Nej jag är inte helt seriös med att jag förslår att du gör ^^ men det skulle få angivet resultat)
Det jävligaste var att jag läste allt som en toppen idé på allvar. Fram tills jag läste att det var skrivet med ironi
 
  • Haha
TRJBerg
  • Laddar…
S Snickardricka skrev:
Det jävligaste var att jag läste allt som en toppen idé på allvar. Fram tills jag läste att det var skrivet med ironi
Alltså jag skulle ju själv älska det och mina barn med men jag försöker ju få ut dem lite mer, så kojor och studsmattor är ju där för att försöka skapa ett bra alternativ till Netflix/Disney+/HBO med flera.=)
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Alltså jag skulle ju själv älska det och mina barn med men jag försöker ju få ut dem lite mer, så kojor och studsmattor är ju där för att försöka skapa ett bra alternativ till Netflix/Disney+/HBO med flera.=)
Håller med! Det ena behöver inte ta ut det andra dock och ibland, bara ibland, är det ju faktiskt skönt att även föräldrarna får lite paus ocu kan ha en diskussion eller lugn stund att skura golven
 
Pilkojor är kul men ha större omkrets än vad du tror behövs, det går oerhört fort att få skott att växa innåt och hinner man inte med att dra ut dem genom väggarna så blir det trångt inne. Sen vill man självklart också få plats själv och det kräver lite mer yta.

På samma gång skapar du ett par snår och en "häck" tills övriga växter kommer igång.
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.