Gamenight!
Ölglas framför person, öppnad burk, spelask "DET BORDE MAN JU VETA!", snacks, socialt spelkvällstema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Edlunn och 7 till
  • Laddar…
Lördagens laguppställning.

Två ölflaskor, "Rådanäs Saison" och "La Trappe Quadrupel", på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
Lyssnar på Wilcos senaste släpp Cousin och dricker lite närbryggt.
Ok, men inte mer. Ölen alltså. Wilco gör aldrig något dåligt.
[bild]
Bryggeri utåt saltängen alltså? Har du något tips på mer än ok öl från dom som kan testas? Gillar att sponsra (halv-)lokala producenter.
 
Ölglas med bärnstensfärgad dryck bredvid en alkoholfri Kozel-ölburk på marmorbord, kökskakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en sådanhär idag. Saknar mycket av smaken man hittar i Kozels alkoholhaltiga öl. Brukar tycka dom är riktigt goda men den här var mest tråkig
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ser god ut 🤩
Den är riktigt god!
 
Detta var ingen hit. Härlig söndag i skogen och framåt kvällen lite go mat med frugan. En Polack kvar som sparats i månader och nu var det dags. Fy fa… vilken besvikelse. Rakvatten är godare (tror jag) men smaken var som lukten är på ett rakvatten. All text på Polska men känner lite intresse för att gräva djupare. På Pint i recension fick den 0,5 och det var för att det gick att öppna den och snygg etikett. Blev vasken, tyvärr…
 
  • En ölflaska med etikett, "Piwo Rzemieślnicze", polskt hantverksöl, "Miodyzdroje" med smak av honung och ingefära.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Newcastle Brown Ale. En favorit ja, kanske något bättre från kran men det kan bero på att det [då] är en härlig situation, pubträff. Fullträff tycker vi båda.
Ölglas med öl bredvid en tom Newcastle Brown Ale-flaska och en kapsyl på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt hur fotografen ser ut när hon koncentrerar sig....
Toppen av en persons huvud, ljust hår, röda glasögon, tittar ner, inomhus, oskarp bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D-bug och 4 till
  • Laddar…
Efter vasken blev det en betydligt bättre öl. En vete öl som rycker upp smaklökarna. Väldigt välgjord med fina smaker och härlig krona. Högt betyg i kategorin.
 
  • Ölburk med färgglad etikett, texten "ANARCHY", en citronbild, "Theodor Schiøtz Brewing Co."
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E
T Takko skrev:
Detta var ingen hit. Härlig söndag i skogen och framåt kvällen lite go mat med frugan. En Polack kvar som sparats i månader och nu var det dags. Fy fa… vilken besvikelse. Rakvatten är godare (tror jag) men smaken var som lukten är på ett rakvatten. All text på Polska men känner lite intresse för att gräva djupare. På Pint i recension fick den 0,5 och det var för att det gick att öppna den och snygg etikett. Blev vasken, tyvärr…
Tack för varningen, fortsätter en aning på det temat (långt ifrån så illa att den behöver vaskas dock).
En burk med logotyp står bredvid en gul, tömd plastmugg på en bärbar dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Innehåll: vatten, kornmalt (som äppel-fånen ville ersätta med korkmatta, snacka om att inte lärt känna sin ägare!), vete, humle, jäst -so far so good-, _lavendel_.
Jo jag såg det redan vid köpet men man måste ju (väl?) ge det en chans…. Nu har den fått det. 😀

Intressant, inte hemsk men rätt konstig smak. Inte fel att testa men köp inte ett flak första försöket är mitt förslag.

EDIT: den här blev faktiskt lite bättre när den blev varmare(!) trots att den är ljus och med vete, kanske måste ge den en chans till någon gång.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
(med risk för att ha postat denna tidigare)

Den här får bättre betyg. Lider av de vanliga symptomen för alkoholfria (dragning åt det söta och lite bleka i smaken) men bra i den klassen.
Svart burk med neongröna rymd- och svampteman. Hålls i hand. Modernt, lekfullt mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte helt uppenbart av etiketten men det är Omnipollos Zodiak non-alcoholik IPA. 😋
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Lill-lördag!
Försöker tömma lådan från Rådanäs då jag köpte en till som anländer imorgon. Bra vardagsöl och trevliga trälådor kan man inte få för många av.

Flaska och glas med öl mot vit bakgrund, etikett säger "Rådanäs Pale Ale".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Maria T
tensiden tensiden skrev:
Lill-lördag!
Försöker tömma lådan från Rådanäs då jag köpte en till som anländer imorgon. Bra vardagsöl och trevliga trälådor kan man inte få för många av.

[bild]
Vacker färg och då var det säkert inte svårt att tömma lådan. Hoppas nästa håller hög kvalitet, det blir kul att läsa om. Har aldrig beställt öl men snart kommer vin (till en annan tråd).
Cheers!
 
Maria T Maria T skrev:
Vacker färg och då var det säkert inte svårt att tömma lådan. Hoppas nästa håller hög kvalitet, det blir kul att läsa om. Har aldrig beställt öl men snart kommer vin (till en annan tråd).
Cheers!
Har nog en 7-8 flaskor kvar. Minst. Definitivt har jag inte druckit portern (två flaskor) och vet att det är några lager kvar och en black ipa. Som sagt, bra mixlåda för hushållsbruk.

https://www.byggahus.se/forum/threads/den-stora-oeltraden.412883/page-267#post-5239556
 
  • Gilla
Takko
  • Laddar…
Maria T
tensiden tensiden skrev:
Har nog en 7-8 flaskor kvar. Minst. Definitivt har jag inte druckit portern (två flaskor) och vet att det är några lager kvar och en black ipa. Som sagt, bra mixlåda för hushållsbruk.

[länk]
En blandning som jag gärna skulle testa, hoppas jag kan få med partnern på experimentet.
 
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
E
tensiden tensiden skrev:
Har nog en 7-8 flaskor kvar. Minst. Definitivt har jag inte druckit portern (två flaskor) och vet att det är några lager kvar och en black ipa. Som sagt, bra mixlåda för hushållsbruk.

[länk]
Något som går att beställa fritt eller lokal försäljning / kompisleverans endast?

Nappade på Beer Republics julkalender men man kanske borde ha en för november också… 😇
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.