Provar denna å se om det är något å ha
 
  • Ölglas med grumlig dryck vid sidan av en burk To Øl DIPA på köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Edlunn och 6 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Provar denna å se om det är något å ha
En av de riktigt bra i fasta sortimentet tycker jag. 👌🍺
 
  • Gilla
D-bug och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gillar "mitt" lilla Systembolag i Söderköping, de tar in intressanta ölsorter. Nu var denna från Omnipollo kanske inte nån riktig höjdare, men uppskattar ändå ambitionen. Stor skillnad mot Valdemarsvik, där jag jobbar.......Där är det mest spännande en Innis & Gunn....[bild]
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gillar "mitt" lilla Systembolag i Söderköping, de tar in intressanta ölsorter. Nu var denna från Omnipollo kanske inte nån riktig höjdare, men uppskattar ändå ambitionen. Stor skillnad mot Valdemarsvik, där jag jobbar.......Där är det mest spännande en Innis & Gunn....[bild]
Visst har de bra sortiment där trots att det är en liten butik! Dricker en liknande nere på eriksvik ikväll! 😉
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Trevlig helg allesammans!
[bild]
Bra IPA från Sumpans finests, Omnipollo.
Håller med, jäkligt god!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
En av de riktigt bra i fasta sortimentet tycker jag. 👌🍺
Ja den va helt okej , i våran by så har de inte mycket å välja mellan
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Visst har de bra sortiment där trots att det är en liten butik! Dricker en liknande nere på eriksvik ikväll! 😉
Höjer en skål mot en 'närbo' med det lilla som är kvar 😃
Eriksvik i byn, eller Eriksvik ute vid N:a Finnö?
Dryck i genomskinligt glas och burk med kattillustration på trämöblerad utomhusveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Höjer en skål mot en 'närbo' med det lilla som är kvar 😃
Eriksvik i byn, eller Eriksvik ute vid N:a Finnö?
[bild]
Eriksvik i byn…
Vita funkishuset i hörnet..

Denna var god! Skål ”närbo” 🤪

En hand håller en burk West Coast IPA-öl med grön etikett på en träveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Systembolaget i Valdemarsvik, som jag tidigare dissat för att vara fantasilösa, förvånade mig idag med denna, för mig, okända från Stigbergets, Våt Katt
Lite väl mycket spritsmak (8%), men rätt ok ändå. Kanske tog den lite väl tidigt från kylen, jag gillar min öl kall.
Ölburk och glas på träbord, gräsmatta i bakgrunden, kvällsljus, "Våt Katt", dubbel IPA, skumkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Systembolaget i Valdemarsvik, som jag tidigare dissat för att vara fantasilösa, förvånade mig idag med denna, för mig, okända från Stigbergets, Våt Katt
Lite väl mycket spritsmak (8%), men rätt ok ändå. Kanske tog den lite väl tidigt från kylen, jag gillar min öl kall.
[bild]
Fast öl ska vara källarljummen, grumlig och knappt kolsyrad… (jo jag är skadad av att ha bott k England! 😂)
 
  • Wow
  • Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
Rekommenderas starkt, smakar exakt som det står. Mango,raspberry, vanilla sour. Första ölen som fick fullpoängare av mig i Untappd
Borde testa den då du gav den full pott. Är inte mina favoriter men testar någon då och då. Låter som ett lovande objekt.
 
En recension på Pint P. Ok IPA men fastar i mängden. Fin doft beskan finns men kort eftersmak. Lättdrucken.
 
  • Ölburk med texten "REVISION BREWING COMPANY" bredvid halvfullt ölglas på träbord. Cold India Pale Ale.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Systembolaget i Valdemarsvik, som jag tidigare dissat för att vara fantasilösa, förvånade mig idag med denna, för mig, okända från Stigbergets, Våt Katt
Lite väl mycket spritsmak (8%), men rätt ok ändå. Kanske tog den lite väl tidigt från kylen, jag gillar min öl kall.
[bild]
Den skall testas imorgon 😊
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Fast öl ska vara källarljummen, grumlig och knappt kolsyrad… (jo jag är skadad av att ha bott k England! 😂)
Inte skadad vill jag påstå, tempen är viktig för smakerna. Kolsyra och grumlighet är en smak/ögon sak 😂
Har inte för kallt på öl som recenseras. Lager för att släcka törsten får gärna vara kalla. Men dricker det vilket som😛
 
  • Gilla
p-pennan
  • Laddar…
T Takko skrev:
Inte skadad vill jag påstå, tempen är viktig för smakerna. Kolsyra och grumlighet är en smak/ögon sak 😂
Har inte för kallt på öl som recenseras. Lager för att släcka törsten får gärna vara kalla. Men dricker det vilket som😛
Lager eller vatten är för att släcka törsten. Ale eller Ipa för att det är gott! 😛 (eller en Guinness funkar också…)

Är även roligt att göra egen Ipa när tid finns. Ganska enkelt, bara familjen som protesterar mot den goda doften när man kokar. 😂
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Lager eller vatten är för att släcka törsten. Ale eller Ipa för att det är gott! 😛 (eller en Guinness funkar också…)

Är även roligt att göra egen Ipa när tid finns. Ganska enkelt, bara familjen som protesterar mot den goda doften när man kokar. 😂
Mmmm, Guinness.....
Men när det gäller Stout måste jag rekomendera denna om du inte har testat. Lokalt från Strömsfors, finns på hyllan i Sörping.
Edit: jäklar va stor bilden blev 😃
Ölburk med skogsmotiv, Potum Brewery, Black Imperial Stout. Monokrom, minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.