R
H Hogebo skrev:
En robotgräsklippare bör inte gå på nätterna eftersom den riskerar att skala huvudet på igelkottarna. Dessutom är stöldrisken större då.
Varför skulle stöldrisken bli mindre om klipparen står stilla i laddaren?
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Varför skulle stöldrisken bli mindre om klipparen står stilla i laddaren?
pacman42 pacman42 skrev:
Men om man varken har tjuvar eller igelkottar där man bor då?

Jag har varken eller.
Det var ett vänligt råd och rekommendation. Trist med tramsiga kommentarer. Jag tog för givet att laddstationen placeras lite mer undanskymt.
 
R
H Hogebo skrev:
Det var ett vänligt råd och rekommendation. Trist med tramsiga kommentarer. Jag tog för givet att laddstationen placeras lite mer undanskymt.
Ojdå, har vi med en medlem i de lättkränktas riksorganisation att göra? Vad i min följdfråga var tramsigt eller trist?

En undanskymd placering borde väl t.o.m. göra det lättare att sno den än om man är tvungen att gå in och jaga rätt på klipparen fullt synlig mitt på gräsmattan?
 
R RoAd skrev:
Ojdå, har vi med en medlem i de lättkränktas riksorganisation att göra? Vad i min följdfråga var tramsigt eller trist?

En undanskymd placering borde väl t.o.m. göra det lättare att sno den än om man är tvungen att gå in och jaga rätt på klipparen fullt synlig mitt på gräsmattan?
Om klipparen står undanskymd på natten så syns det inte att man har en klippare - vilket enligt mig gör stöldrisken mindre. men jag är ju inte tjuv så det är svårt att veta hur de tänker. Har nog haft tur i mitt område. Närmsta grannen är ett fritidsboende och deras trädgårdsmöbler har stått framme hela året utan problem. Stöldrisken beror nog på var man bor också.
 
R RoAd skrev:
Varför skulle stöldrisken bli mindre om klipparen står stilla i laddaren?
pacman42 pacman42 skrev:
Men om man varken har tjuvar eller igelkottar där man bor då?

Jag har varken eller.
Se särskilt punkterna 2 och 4.
https://www.byggahus.se/fem-faror-med-robotgrasklippare
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Tröttsamt med samma gamla skrönor. I en tråd där det främst diskuteras HQ-klippare är inget av de ”farorna” speciellt aktuella.
 
  • Gilla
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.