Ja, en ssd skakar liv i de flesta gamla lik faktiskt. Kompenserar en hel del för för lite minne också.....
 
Ipad
 
j-o75 skrev:
Alltså vad skall man köpa före dator till ett äldre par som bara betalar räkningar och kollat på kort som barnen mailar? Den skall vara stationär och helst billig.
Hur mycket får datorn max kosta inklusive allt? Och har de några delar sedan tidigare, som t ex bra bildskärm, tangentbord och mus eller trådlös router?

Jag skulle överväga en surfplatta istället för en stationär dator eftersom jag sett att den i många fall används mer än en traditionell dator just eftersom man kan ha med sig den. En iPad Air 16 GB Wi-Fi kostar t ex 3 795 kr.

När min mamma (70 år) fick en iPad för några år sedan så slutade hon använda hennes gamla dator. Nu är hon inne på sin andra iPad och bär den alltid med sig. Hon har ett sim-kort i sin iPad som hon betalar 99 kr i månaden för som gör att hon även kan surfa när hon är ute i trädgården, i bilen eller på stan.
 
Redigerat:
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Tack för tipsen!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Glöm inte berätta villken lösning du väljer åt "gamlingarna". :)
 
Det blev en enkel lenova. Surfplatta går bort eftersom deras fingrar inte är så smidiga längre.
Installerade givetvis team viewer direkt denna gång!
Funderade faktiskt lite på chromeboxen också, men det blev inte det denna gång!
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.