Iom att en kompis bor i sacramento med sin amerikanska fru bestallde jag den dit och han tog hem den hit vid julbesoket. 600 dollar nanstans blev det. Med frakt osv hem sa skulle det blivit ca 2500 extra. Bestallde av dynamism.com.

Hos http://www.expansys.se/d.aspx?i=188998 finns den men med 3G som jag hoppade och det kostar lite mer.

700 dollar med momsen i CA nu nar jag tanker efter
 
Redigerat:
Shuttle X50 All-in-one Touchscreen PC (http://www.expansys.se/d.aspx?i=193380) hittade jag ju nu nar jag irrade runt pa expansys. humant pris och 15,6" skarm.
De har aven Archos 9 for 6200.
 
blir helt snurrig... :) tack för jättemånga bra tips!
ok, om vi minimerar sökresultaten till mina krav, och minskar dem lite till, enkelt, jag villha en skärm på väggen som håller sig inom 60 cm måttet i bredd, där man kan bläddra fram musikalbum snyggt (alltså en pekskärm), enkelt och det skall vara lätt för gäster och en själv att lyssna, typ Coverflow funktion.. det är det jag söker!
Har inte Mac-gänget skapat en Touch Coverflow, för endast musiklyssnare?
 
nysa81 skrev:
...Har inte Mac-gänget skapat en Touch Coverflow, för endast musiklyssnare?
Inte för Mac. Det finns tredjepartshård- och mjukvara för att kunna komma i närheten, men jag har inte prövat.
 
Annars finns det ju drösvis av musikspelarprogram som imiterar looken från en jukebox. Kanske någon av dem funkar?
 
Finns det något seriöst test som visar vilken lösning som bäst hanterar fettstänk och matos osv? Vilken som håller bäst när man klickar runt i recepten med blöta eller kladdiga fingrar?
Precis som det hör till att man är skitig om händerna när man mekar bil så är man kladdig om händerna när man jobbar i köket...
 
Vilken som håller bäst när man klickar runt i recepten med blöta eller kladdiga fingrar?
Det går alldeles utmärkt att använda en pekskärm med näsan.
 
i meklokaler och liknande har man ju ofta plastskydd over tangentbord och annat som inte ska bli skitigt. liknande skulle ju funka i detta fall
 
Annars tycker jag att alla möjliga leverantörer skickar ut en massa olika modeller till oss i den här tråden så kan vi testa alla möjliga miljöer. Köket, bastun, garaget, poolkanten (dessutom med saltvatten)... finns många utsatta platser i ett vanligt hem som måste testas ordentligt, och här finns det ett gäng som kan utsätta dem för det mesta :)
 
efter mycket tittande och prisletande så har jag nog bestämt mig för en Ipad, verkar ju skitgrym, enkelt med coverflow, även surfa och gör allt annat med den, ligger ju bra till i pris också...

Men, när släpps den?
har inte heller hittat någon dockningsstation för väggfäste?
tanken är att den skall sitta i ögonhöjd så att man lätt kan blippa o grejja med den.

En fråga, kan man skicka ljudet trådlöst från denna till nån slags mottagare som är kopplad till en förstärkare för ljudet som skall byggas i köket?
Eller måste man ansluta med 3.5 uttaget och dra kabel till stärkaren?
 
en sak slog mig, lagringsutrymmet på dessa är ju alldeles för lite, jag har säkert 150-250 GB musik som man skall kunna bläddra mellan, går det på något sätt att ha en extern hårddisk till en sån här och sedan ändå kunna spela upp via Ipadens coverflow?
 
Vill du ha någon grad av konfigurerbarhet eller utbyggbarhet så ska du undvika iPad. Den kommer att vara ännu jävligare inlåst än iPhone.

Bättre då att tex gå på ASUS-en jag nämnde tidigare, vilken i princip är en vanlig dator i lite annan förpackning med lite annat gränssnitt.
 
Troberg skrev:
...Vill du ha någon grad av konfigurerbarhet eller utbyggbarhet så ska du undvika iPad. Den kommer att vara ännu jävligare inlåst än iPhone.
"Inlåst"

Det där är väl det senaste årens mest använda floskel bland okunniga förståsigpåare.
Alla andra (den absoluta majoriteten) struntar i det och använder sin iPhone eller iPad istället. Förståsigpåarna fortsätter att kämpa med sin ickefungerande ej inlåsta skit.

:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.