Jag vet inte mycket om trappor, mer än att de är jobbiga att gå i.

Men jag har åkt förbi en reklamskylt i decennier, på väg mellan Göteborg och södra Halland, i Varbergstrakten:
http://www.idalatrappan.com/

Kolla med dem, jag inbillar mig att det är en kvalitetsfirma :)
 
Jag instämmer med föregående talare. När jag kollade så tog jag in priser från flera trappfabriker i Sverige och även från Danska trappor. Men det visade sig att en snickeriverkstad i närheten var billigast och då ingick både uppmätning och montering. Supernöjd! Vår trapp är i ek.
 
De sattes i sammanfogningen mellan de övre och nedre vangstyckena. Sen skruvades de också ihop.
 
  • Gilla
Angie.thulin
  • Laddar…
Hej,

Beställde inte mindre än 2 trappor från "Danska Trappor" i Vellinge i juni. Vid leverans så visade det sig att den längre trappan var skadad på flertal ställen, jag noterade det på fraktsedeln, och för säkerhets skull skickade jag fotografier på trappan och skadorna där den låg i DHL-bilen till mail@danska-trappor.se. DHL-killen tyckte det var vanskligt att man fraktat två stora trappor på endast en pall. Inte så konstigt att vagnstycket blev skadat.

Vid första korrespondensen så diskuterades en ersättning på 4-5 tusen kronor. Den ersättningen uteblev. sommaren gick, och nu skyller man på DHL, och deras svarstider.

Jag skulle inte beställa trappor av en leverantör som agerar på det här viset, jag minns till och med att jag läste den här tråden innan jag beställde trappan.

Hur som helst, när min snickare kommer få reparera skadan, tyvärr så är trappan inte så massiv och gedigen som utlovat, det räckte med lite tejp (som hantverkare använder för att inte det ska komma målarfärg på den) för att färgen ska lossna.

Jag kommer att komplettera denna tråd med bilder på dels trappan i DHL-bilen, men även bilder på hur målarfärgen (pappen) försvinner. Man undrar ju hur den ska hålla i kvalité över tid.

Väldigt besviken

//David
 
  • Gilla
Mikael Malmberg
  • Laddar…
Nu har Danska Trappor ersatt mig för leveransskadan, det är jag tacksam för, nu kvarstår frågan om varför färgen lossnar så lätt.
 
  • Gilla
Mikael Malmberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.