Började den att blinka då
 
Test av allt kan göras läs sidan 3 i länken som du fick
 
J jonaserik skrev:
Test av allt kan göras läs sidan 3 i länken som du fick
Ja den blinkade två gånger sedan fast sken.
Jag gjorde kontrollen som du hänvisar till och då var det ett blink sedan fast sken och det tyder på att utegivaren är defekt eller är fel monterad.
 
Jep då går du i morgon och kollar om det har ärgat i kapslingen samt att försöker följa ledningen som går ut genom någon vägg, kan vara ett avbrott på den.har för mig att om du kortsluter trådarna ute så ska shunten stänga och avbrott öppnar den,hur står shunten nu öppen eller stängd
 
S
J jonaserik skrev:
Jep då går du i morgon och kollar om det har ärgat i kapslingen samt att försöker följa ledningen som går ut genom någon vägg, kan vara ett avbrott på den.har för mig att om du kortsluter trådarna ute så ska shunten stänga och avbrott öppnar den,hur står shunten nu öppen eller stängd
Shunten är just nu öppen så jag får varmvatten till radiatorerna.
 
J johoda skrev:
Shunten är just nu öppen så jag får varmvatten till radiatorerna.
Står den öppen så kan det vara ett avbrott på utegivaren,den signalerade ju fel i den
 
J jonaserik skrev:
Står den öppen så kan det vara ett avbrott på utegivaren,den signalerade ju fel i den
Jo men jag har ju inte vetat om centralen innan, jag har ju manövrerat shunten för hand.
 
J johoda skrev:
Jo men jag har ju inte vetat om centralen innan, jag har ju manövrerat shunten för hand.
OK hur är det,hittat något
 
J jonaserik skrev:
OK hur är det,hittat något
Hittat?
 
J johoda skrev:
Hittat?
Något fel på utegivaren, trasig eller avbrott på ledningen eftersom den säger att det är något med den
 
J jonaserik skrev:
Något fel på utegivaren, trasig eller avbrott på ledningen eftersom den säger att det är något med den
J jonaserik skrev:
Något fel på utegivaren, trasig eller avbrott på ledningen eftersom den säger att det är något med den
Jag har inte hunnit kolla ikväll. Däremot verkar det som att pannan har släppt ut vatten genom kylslongen. Det droppar från röret. pannan har temp 65 typ och trycket är 1.1 bar.
 
Inget att oroa sig för om inte säken står och droppar/släpper hela tiden, konstant dropp. det med kylslangen är det ett kokskydd så har pannan haft för hög värme ( nästan 100 C ) och om du har en syr ( säkerhet för kokning monterad ) så kyöer den av pannan
 
Från manualen:
Instruktion för kontroll av regulator och givare med ljustest och dess betydelser för olika resultaten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alltså, jag får två avbrott i lysdioden... Men manualen säger inte vad det betyder?? Bara nästan säger något!

Kan inte se beskrivning av hur det ska se ut när allt är ok, kanske är det då... Men varför klumpa ihop det med ett avbrott?
 
Kolla utegivaren, är kabeln skarvad ? Í bland blir det oxid i dosan och dålig kontakt. ny givarelement PT 1000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.