OK, då har man lärt sig nåt idag också :)
 
Släpljuset från fasadbelysningen gör ju onekligen att det ser hemskt ut (bilderna i dagsljus är ju inte lika illa), men hursomhelst tycker jag det verkar väldigt dåligt utfört! Att det är svårt att putsa igen skarven när man tar bort avjämningslisten fattar jag, när det gått flera månader! Det lilla jag putsat med avjämningslister (en vägg i min källare), där tog jag bort listerna så fort jag kunde innan putsen härdat riktigt, då gick det faktiskt ganska bra att putsa igen skarven och släta över med en filtbräda. Man kan gissa var listerna suttit (men så är jag inget proffs heller), men det ser iaf betydligt bättre ut än på dina bilder! Varför väntade de så länge med att ta bort listerna?

Sedan ser det ju inte jämt ut mellan listerna heller, precis som om de inte lyckats med avjämningen.
 
Jag frågade just detta, skickade faktiskt in en fråga på forumet i sen-höstas då dom lämnade kvar listerna tyckte jag, det jag läst så ska man ta bort dom och lägga bruk vått i vått.

Deras argument var att listerna inte skulle tas bort direkt då dom sväller av all fukt/Vatten och man då riskerade att bruket ramla ner, man skulle ist vänta till bruket torkat samt listerna torkat för då ramlar dom ut nästan av sig själva (vilket stämmer) eftersom dom krymper när dom torkar.

Lätt logiskt, men jag borde ju tänkt på att vått i torrt borde vara omöjligt att få bra :(
 
Hej
Man får lite ont magen när man ser en sådan skit jobb! Att sätta upp lister på en fasad för att får det rak . Det gör ingen riktig putsare. Vi käppar av för att får det rak och spikar upp käppar på hören med putshackar . Beckers färger använder vi aldrig . Vi använder webers, Finja och sto Putsbruk, murbruk och färg. Det är lite fler saker som inte är bra. Än Beckers plastfärg. Du saknar Socklar på huset. Har man inga socklar så kommer du få frostskador på fasaden

Mitt tips är:

Fin Blästra bort färg så du får en ny sugande yta igen

Slå på en finputs 1mm och Brädriv ytan (ej filta ytan)

Balkong – mät från platan 20cm upp där gör du ett vertikalsnitt (slå bort all puts – och puts upp dem 20cm med a-bruk)
Färga av med webers färg
Eller
Ringer till weber
Weber Kundsupporthar öppet måndag-fredag, kl. 07:00-16:35.
(juni-augusti har vi öppet kl. 07:00-16:00
Telefon: 010-211 63 00 puts.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.