bjozac skrev:
LItet trådlyft, fått låna en Worx Landroid okänd model (ser ut som Worx Landroid L)l.
Lagt ut slingan i trädgården och provgått den med klipparen, inga problem och batteriet drogs inte jättemycket.

Men när jag skickar iväg den på klippning orkar den ca 5meter eller 30s innan den vill leta upp laddstation (som den fö. hittar).
Det står 28.X Volt och 1.68A när den är fullladdad.

Är batteriet slut eller kan det vara att gräset är för högt? (typiskt gräsklippardags-höjd för en vanlig klippare)
Ta reda på vilken modell du har. De äldre hade blybatteri som inte är speciellt bra. Går att ersätta med li-ion rakt av...
 
Som Henke skrev visade sig att modellen hade ett kasst batteri och att man kunde få byta det hos leverantören.
Detta fick mitt val vid egenköp av gräsklippare att tippa över till Worx sida.
Minus fick de dock då transformatorn tydligen inte klarar av att vara ute.
 
Om gräset är för högt så kommer knivtallriken snurra för långsamt under en period och då går den till laddaren. Mina beter sig likadant (worx2.0). Ställ upp klipphöjden så att den endast klipper lite. Ställ sedan ner den i etapper. Börja så högt att den nästan inte klipper något alls. Ställ in Max yta. Ställ upp gångtiden till 100 %. Justera sedan ner höjden successivt under några dagar till styvt en vecka. beroende på hur stor gräsmatta du har i förhållande till klipparens kapacitet. Du kan också hjälpa klipparen i början genom att röja ner gräset med en vanlig klippare första gången.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.