H
Jösses, rättade de till felen utan att de knorrade? Fel lutning måste ju göras om.
 
Dom tog bort plattorna och la nya vid fallet enligt dem så gick det att göra så så hoppas att inte tätskiktet blev förstört. Mycket kringelikrokar och dala skyllde ifrån sig på underentreprenörer och vi fick ligga på snickare och de var osams med varandra inte så proffsigt vi köpte ju helentreprenad av dem men fick själva samordna att snickare kom mm
 
H
S SWofswe skrev:
Dom tog bort plattorna och la nya vid fallet enligt dem så gick det att göra så så hoppas att inte tätskiktet blev förstört. Mycket kringelikrokar och dala skyllde ifrån sig på underentreprenörer och vi fick ligga på snickare och de var osams med varandra inte så proffsigt vi köpte ju helentreprenad av dem men fick själva samordna att snickare kom mm
[så så hoppas att inte tätskiktet blev förstört. Mycket kringelikrokar och dala skyllde ifrån sig på underentreprenörer och vi fick ligga på snickare och de var osams med varandra inte så proffsigt vi köpte ju helentreprenad av dem men fick själva samordna

Usch, sånt jobbig krångel vill man inte vara med om! Känner med er, har haft hantverkare både bra och riktigt dåliga, så för mig gäller totalentreprenad. Har tittat på ett antal hustillverkare, undersökt hur snabba de är med återkoppling, hur behjälpliga de är. Kollar på nätet vad som skrivs om de olika husleverantörerna. Banken kollar ju husföretagens ekonomi också. Man får försöka hitta den husleverantören som får bäst kontakt med och som får de bästa rekommendationerna.
Har ni papper på att tätskiktet inte är skadat? Om inte skaffa det! Hantverksjobb då är det garanti i 10 år, vet dock hur det är när husleverantören har anlitat dem.
 
Nej, enligt dala får man inga papper på tätskikt
 
H
Ska lägga uppe en tråd sen när jag bestämt mig. Alltid kan det hjälpa någon på vägen. Det kommer säkert bli en intressant resa från planering av tomten till färdig hus, Många val och beslut och så håller man tummarna för och arbetar för att det går bra! Är realist så man förstår ju att det blir väldigt mycket jobb.
 
H
S SWofswe skrev:
Nej, enligt dala får man inga papper på tätskikt
Va?! Det klart att nu skall ha våtrumsintyg! Dessutom med en klausul där det framgår att de har tagit upp plattor från ett befintligt golv. Har ni någon totalgaranti som täcker allt i 10 år? Om inte, så skulle jag ta kontakt med Hallo Konsument och/eller konsumentvägledningen i er kommun.
 
H
I vårt badrum när de renoverade blev golvet fel. De gjorde om hela golvet, tog bort alla plattor och gjorde om allt från grunden.
 
A Anngbg skrev:
Vet inte om denna tråden längre är aktuell, men vi bygger just nu med Dala Trähus. Slutbesiktning om ca 5 veckor. Är man intresserad av våra erfarenheter hittills så får man gärna skicka ett mail :).
Jag har skickat ett meddelande till dig. Hittar ingen mailadress?
 
Hej
Lite sent att svara..hittade tråden idag.
För vår del och många i vårt området tycker Dalaträhus är ett stort skämt.finns en del fel att åtgärda i husen sedan 2-3 år tillbaka..svarar med att vi återkommer....Tiger ihjäl problemen...pratat med hantverkare som som har jobbat för dom.och säger samma sak
 
G Golfarn57 skrev:
Hej
Lite sent att svara..hittade tråden idag.
För vår del och många i vårt området tycker Dalaträhus är ett stort skämt.finns en del fel att åtgärda i husen sedan 2-3 år tillbaka..svarar med att vi återkommer....Tiger ihjäl problemen...pratat med hantverkare som som har jobbat för dom.och säger samma sak
Tack för ditt svar! Vi har lagt ner Dalaträhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.