Har "Daglig" på mina bevakningar vilket, om jag inte missuppfattat något, innebär en daglig sammanställning via e-post på nya meddelanden. Ett e-postmeddelande per bevakad tråd.

De senaste dagarna har det under natten/tidig morgon rasat in meddelanden, Bevakar denna tråd. Fick e-post 03:34, 06:01 och 06:31, alla likadana som berättar att det finns åtta nya inlägg och listar inläggen.

Just nu är jag glad att jag inte bevakar så många aktiva trådar... ;)


En helt annan sak, om man tar emot er nyhetsbrev och sedan byter e-postadress i forumet får man plötsligt dubbla nyhetsbrev. Gamla e-postadressen avregistreras inte automatiskt i samband med bytet. Så borde det inte vara...

Edit: Hade samma problem med den denna tråden.
 
Redigerat:
Här om dagen så lagade vi ett fel som hade med bevakningar att göra. Det kan hända att den fixen gjorde att du plötsligt fått bevakningsmail som du tidigare inte fått.

Gör så här för att fixa problemet:

1. Klicka på "Bevakningar" högst uppe i den svarta listen.
2. Klicka därefter på den lilla tomma rutan ovanför listan över bevakningar för att markera alla dina bevakningar.
3. Välj därefter "Dagligen" och "spara".

Om du har fler bevakningar än som får plats på en sida så måste du även gå till nästa sida och göra om detta på den sidan också.

Hör av dig om det inte funkar.

Angående nyhetsbrevet så håller jag med dig att det borde fungera bättre. Men vi har fortfarande två helt separata system för nyhetsbrev och resten av sajten så de är inte integrerade på något sätt tyvärr.
 
Per Eskilsson skrev:
Gör så här för att fixa problemet:

1. Klicka på "Bevakningar" högst uppe i den svarta listen.
2. Klicka därefter på den lilla tomma rutan ovanför listan över bevakningar för att markera alla dina bevakningar.
3. Välj därefter "Dagligen" och "spara".

Om du har fler bevakningar än som får plats på en sida så måste du även gå till nästa sida och göra om detta på den sidan också.

Hör av dig om det inte funkar.
Gjorde exakt det igår (eller möjligen förrgår). Fick tre mail om tråden "Anlitade Bauhaus för badrumsrenovering - med katastrofresultat". Identiska alla tre och skickade 03:34, 06:01 och 06:31.
 
En uppdatering:

23 aug - ett mail om tråden "Anlitade Bauhaus för badrumsrenovering - med katastrofresultat"
24 aug - minns ej...
25 aug - tre mail om tråden "Anlitade Bauhaus för badrumsrenovering - med katastrofresultat", 03:34, 06:01 och 06:31.
26 aug - tre mail om tråden "Anlitade Bauhaus för badrumsrenovering - med katastrofresultat", 03:34, 06:01 och 06:31.
 
Hm.. Det kan vara så att varje gång vi gör en uppdatering så skickas det ett eller två extra dagligt bevakningsmail. Ska fråga Aaron imorgon..
 
Per Eskilsson skrev:
Hm.. Det kan vara så att varje gång vi gör en uppdatering så skickas det ett eller två extra dagligt bevakningsmail. Ska fråga Aaron imorgon..
Det har varit lugnt ett tag. Eller bristande aktivitet i de trådar jag bevakar. Men natten till idag kom det tre mail angående aktivitet i denna tråd. Mailen kom 03:34, 06:01 och 06:31.
 
Vi gjorde en uppdatering inatt och vi gör ytterligare en uppdatering kommande natt.. Tack för påminnelsen.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi gjorde en uppdatering inatt och vi gör ytterligare en uppdatering kommande natt.. Tack för påminnelsen.
Två trådar med nya inlägg nu. Tre mail per tråd, samma klockslag som tidigare.
 
Problemet kvarstår. Gör ni inget åt det? Senast var i lördags då jag fick tredubbelt av alla bevakningsmail.
 
Lugn, nu har vi förstärkt här hos oss så nu händer det grejer snart. ;)
 
Från och med idag ska du bara få ett mail kl 6:31 (inte tre mail) som berör forumtrådar du har daglig bavakning på. Bekräfta gärna att det fungerar. Det funkar när jag testar.
 
Per Eskilsson skrev:
Från och med idag ska du bara få ett mail kl 6:31 (inte tre mail) som berör forumtrådar du har daglig bavakning på. Bekräfta gärna att det fungerar. Det funkar när jag testar.
Låter lovande, ska hålla koll för att se om det fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.