-RB- skrev:
[länk]

Dock köpte jag den inte hos Liljekvists. Jag misstänker att det finns liknande apparater till ett bättre pris. Jag trodde att den skulle innehålla en bruksanvisning som beskriver hur man felsöker en Husqvarna-slinga i och med att den marknadsförs som "Husqvarna Testutrustning", men den bristfälliga manual som följde med innehöll i praktiken inget av värde.
Jag gjorde dock så här:
En galvad 6-tumsspik ner i marken till vilken den svarta klämman kopplades. Röd krokodilklämma på början av den del av slingan som jag visste att jag hade brott på.
På med tongeneratorn.
Nu kunde jag dra instrumentet på gräsmattan längs med slingan tills tonen upphörde. Och där var brottet. Skarva i en bit slinga med de där skarvstyckena som kostar som guld och sen var slingan hel igen :)
Tonen hörs klart bättre desto närmare slingan man kan föra instrumentet så om den ligger djupt nedgrävd kanske det inte funkar.
Kul att fler försökt detta själva, hjälpte en granne för ett par år sedan med att hitta brott på hans lina. Min metod blev att försöka mäta reflektionen från en fyrkantvåg, till och med jag kan uppskatta trädgårdsarbete när man får använda oscilloskop och funktionsgenerator. Vi hittade brottet och min avståndsbedömning stämde på 1,5m när...
 
Krilleman
Jag har varit och hämtat samma såg och sågbänk son JLyck ovan. Som bonus blev det en dyckert-puffra också. Jag har extremt länge velat på vad jag ska handla för sort men nu behöver jag inte grubbla på det mer.

Med 15% extra rabatt på hela sortimentet hos Beijer under långfredagen så blev priserna:
Bosch GCM 8 SLJ - 3055:-
Bosch GTA 3800 - 1610:-
Paslode FN 1850.1 - 1100:-

Verktyg från Bosch och Paslode nyligen inköpta: kapsåg, sågbänk och dyckertpistol i förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en onlinebutiks varukorg med Bosch såg och sågbänk samt Paslode dyckertpistol, inklusive priser och rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
[länk]

Dock köpte jag den inte hos Liljekvists. Jag misstänker att det finns liknande apparater till ett bättre pris. Jag trodde att den skulle innehålla en bruksanvisning som beskriver hur man felsöker en Husqvarna-slinga i och med att den marknadsförs som "Husqvarna Testutrustning", men den bristfälliga manual som följde med innehöll i praktiken inget av värde.
Jag gjorde dock så här:
En galvad 6-tumsspik ner i marken till vilken den svarta klämman kopplades. Röd krokodilklämma på början av den del av slingan som jag visste att jag hade brott på.
På med tongeneratorn.
Nu kunde jag dra instrumentet på gräsmattan längs med slingan tills tonen upphörde. Och där var brottet. Skarva i en bit slinga med de där skarvstyckena som kostar som guld och sen var slingan hel igen :)
Tonen hörs klart bättre desto närmare slingan man kan föra instrumentet så om den ligger djupt nedgrävd kanske det inte funkar.
Inte bara liknande, exakt samma för dryga 100-lappen inklusive frakt:
http://www.ebay.com/itm/MASTECH-MS6...394732?hash=item569524a72c:g:eAYAAOSwZ8ZW4Qnl

Det är ju ocker som Liljekvists håller på med. De har dessutom satt ut en Husqvarna logga i samband med produkten så man förleds att tro att det är en husqvarna produkt vilket det väl knappast är.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Inte bara liknande, exakt samma för dryga 100-lappen inklusive frakt:
[länk]

Det är ju ocker som Liljekvists håller på med. De har dessutom satt ut en Husqvarna logga i samband med produkten så man förleds att tro att det är en husqvarna produkt vilket det väl knappast är.
Den finns faktiskt på Husqvarnas egen hemsida som ett tillbehör för installation. Så det är inte säkert att Liljekvist är medvetet fula, och inte Husqvarna heller.
Husqvarna säljer ett tillbehör som de faktiskt inte säger är deras eget fabrikat, och Liljekvist är återförsäljare av Husqvarnas sortiment och sätter antagligen automatiskt loggan och namnet vid alla produkter som levererats av Husqvarna utan att kontrollera varumärket (men det borde de egentligen göra).
Sen kan man alltid ha åsikter kring marginalerna på produkten.
 
Efter tips i makitatråden blev det en skruvdragare Ddf083, mutterknack dtw285 och ett borr/bitset i macpac från ffx. Nu är det bara att vänta.....
 
frav skrev:
[länk]
Skippa appen då😄
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Kanske inte köp men jag hade glömt bort att sågen låg i stugans ena förråd. Fick den för åtta år sen av morfar inför stugbygget. Då gick kastskyddet sönder. Så service och ett nytt skydd så ska här kapas lite :)

En motorsåg av märket Husqvarna på ett träbord, redo att användas i timmersnickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu när vi ska sparka igång med lite timmersnickeri så passade denna perfekt till arsenalen.
Handhandsåg med brutet kastskydd som vilar på gult sågställ mot trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen köpte jag en billig giraff.
En gammal cirkelsåg med blått kastskydd och sladd på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil_K
  • Laddar…
Det blev en liten kap till kommande klinkersarbeten.

Kakelsåg på stativ med orange och svart design, modell TR 201 E, för klinkersarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har tips på vilket nivå-levels system jag ska gå på för läggning på både golv och vägg ?
30x60 plattor, ca 2x 30m2 yta att lägga.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Impulsköp tillägnad snickarverkstaden: Nya verktyg på trägolv: låda med Elu fräs, skruvstycken och tvingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Tjelvar skrev:
Impulsköp tillägnad snickarverkstaden: [bild]
Hmm tror du blivit lurad. Den där fräsen är misstänksamt lik ett skruvstäd....
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Jag köpte en fräs en gång och fick följande i paketet:
9464413543_454c09da16_b.jpg
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
En sådan modell fräser bara när den är arg...
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Alltgår skrev:
Hmm tror du blivit lurad. Den där fräsen är misstänksamt lik ett skruvstäd....
Jaha, jag visste det. Såg inte alls ut som på bilden när jag packade upp den, tung som f-n var det med...
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Köpt häromdagen men nu är det uppackat Nyuppackade metallrör och rörböjar ligger på ett arbetsbord bredvid en påse godis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Microkatten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.