electroluxaren skrev:
Cylinda har inga egna tekniker längre
De utnyttjar lokala förmågor mer eller mindre seriösa
Då garanti erättning priserna är betydligt lägre än för andra jobb så får de automatiskt lägre prioritet.
I distriktet där jag är verksam så har cylinda egna tekniker, så det kan nog vara lokalt. Senast jag pratade med Cylinda på en mässa för drygt ett år sen så var de stolta över att de hade anställt sin typ 94e tekniker som dessutom var tjej vilket de skröt ännu mer om. Dock så vet jag att Cylinda har ett avtal med Garantgruppen som ska avlasta vid tuffa perioder exempelvis runt ledigheter och semestrar. Så i många distrikt så har dem egen service. Enligt dem själva var det bara e-lux som hade ett bredare nät med egna tekniker medans man menade att man hade gått om bsh.

Men å andra sidan så bygger det ju inga egna maskiner. Det får Asko, beko, Bosch m.fl göra åt dem. Bland annat så har Cylinda diskarna en mycket mera basic plattform med mer plast nu än vad Asko har på sina egna maskiner. Samt att dem har tagit in bsh diskar med invändig plastbotten. Så kvalitén är inte vad den än gång har varit.
 
Det stämmer att Cylinda har egna tekniker. Jag fick min diskmaskin fixad idag av en profilerad Cylinda-kille. Nöjd med hanteringen av min felanmälan, även om jag fick ligga på lite med extra telefonsamtal och mejl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.