Lägg upp bilderna på happyride.se också! Där finns massor med cykeltokar som skulle uppskatta ditt fina bygge!
Borde vara 11.6 kg. Då original cykeln vägde 10.9kg. Ramen väger 3.1kg. Biltema ramen i aluminium vägde 2.4kg.S smedbror skrev:
Hade kunnat fräsa ramen ihålig, dock så ansåg jag det inte vara värt på första cykeln. Nästa blir utav delar från min nishiki PRO sld, som nu aldrig kommer användas. Då blir det att kapa vikten mer.
De flesta regler finns nedskrivna här:
http://www.velominati.com/the-rules/
http://www.velominati.com/the-rules/
Gillar cykeln! Sjukt fjantiga regler, ta inte hänsyn till de!
Grymt coolt av någon som inte besitter kunskaper om just cykel eller geometri för en racer. (får jag uppfattningen av)
Ola må ha fina råd, men gäller nog främst att rädda din sittposition så du kan stoltsera med bygget.
Styret måste nog sänkas, så som sagt, vänd på styrstammen då den har några graders vinkel.
Geometrin ser ut att vara mer åt Enduro än racer
Till nästa projekt, prova ut en racer hos en seriös handlare och hämta hem mått och vinklar på dito.
Tummen är på rätt plats, snyggt snickrat!
Ola må ha fina råd, men gäller nog främst att rädda din sittposition så du kan stoltsera med bygget.
Styret måste nog sänkas, så som sagt, vänd på styrstammen då den har några graders vinkel.
Geometrin ser ut att vara mer åt Enduro än racer
Till nästa projekt, prova ut en racer hos en seriös handlare och hämta hem mått och vinklar på dito.
Tummen är på rätt plats, snyggt snickrat!
Hahahh! Och jag som har skägg, lurviga ben (och armar), ventilhattar och ingen vindtunnel (förutom mellan öronen). Nu begriper jag varför jag är chanslös trots kolfiberram och 40 000 PSI i däcken.E Eld skrev:
förslag till nästa cykel
https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/09/rsz-jan-gunneweg-wood-bicycle-1.jpg
https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/09/rsz-jan-gunneweg-wood-bicycle-1.jpg