R radman skrev:
[bild]
Det är sant alltså? I Norrland tar man aldrig av snöslungan från traktorn? :crysmile:
 
S
mexitegel mexitegel skrev:
Det är sant alltså? I Norrland tar man aldrig av snöslungan från traktorn? :crysmile:
inte alls. det åker av varje vår. när ni kommer å ska fiska med vår/åretruntdäck. så vi kan dra upp bilar ur diken
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Haha, det låter tryggt! (y)
 
Valkyr Valkyr skrev:
Är tillbaks. Efter att ha kollat alla avsnitt igår, men diverse pauser för att bygga lite här hemma. (Går ju inte att låta bli när man blir så inspirerad!) Måste jag säga grymt snygg produktion, och jävla bra byggt! Snyggaste fågelholken jag sett! ;)
Tack som fan... mycket kärlek i mina stockar. Hoppas det kan leda till att fler människor flyttar ut på landet och lever drömmen.!
 
  • Gilla
Valkyr och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är sant alltså? I Norrland tar man aldrig av snöslungan från traktorn? :crysmile:
Jag hade en cementtyngd där bak men den rosta sönder. Snöslungan är tung och ger mig balans när jag ska lyfta stockar. Sen har jag faktiskt snökedjorna på året runt också... galet, men ett bra grepp i leran.!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Grymt jobbat! Ett riktigt skjuta från höften bygge med motorsåg och slägga!

Har alltid gillat rundtimmer Enda från det att min farmor och farfar hade sin rundtimmer stuga, ger en otrolig känsla.
Känns varmt och mjukt och man får ett helt annat ljud i hus med timmer.

Ska gnugga genom dom sista avsnittet och få mer inspiration för kommande fritidshus bygge i fjällen, fast rundtimmer går lite bort för allt arbete fast med barkning.

Håll nu ångan uppe och bygg en rejäl bastu för all öl som måste förtäras
 
AndersPS AndersPS skrev:
Vi är många som bygger själva och gör det säkert, så lägg ner din attityd. Givetvis väljer var och en sin egen nivå och ja, för hemmabyggare är det inte rimligt att ha samma krav som för kommersiella aktörer.
Hej. Jag menade inte att klanka på dig. Jag har som sagt full förståelse för att säkerhet är viktigt. I min roll som arbetsgivare är det viktigare än allt annat. När jag bygget själv kan jag ibland inte kosta på mig samma säkerhetssystem som på proffesionell nivå och då gäller det att vara försiktig på andra vis. Det fungerar det med och behöver behöver inte betyda att säkerheten försummas. Det var min poäng.

Attityden kanske vi inte behöver diskutera här men jag ber om ursäkt om du uppfattade mig som stötande mot dig.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Fyfan va imponerande! Håller på och byter lite fönster och ska panela hela huset och satt och deppade lite för att allt material var så försenat, så i väntetiden så har jag tittat på cowboykåken, gav mig grymt med motivation och energi. Så nu när jag efter regnskuren tittat klart så är det dags för mig att kämpa på. Tack för en skön serie!

Med vänlig hälsning, Kim
 
L Leatch skrev:
Hej. Jag menade inte att klanka på dig. Jag har som sagt full förståelse för att säkerhet är viktigt. I min roll som arbetsgivare är det viktigare än allt annat. När jag bygget själv kan jag ibland inte kosta på mig samma säkerhetssystem som på proffesionell nivå och då gäller det att vara försiktig på andra vis. Det fungerar det med och behöver behöver inte betyda att säkerheten försummas. Det var min poäng.

Attityden kanske vi inte behöver diskutera här men jag ber om ursäkt om du uppfattade mig som stötande mot dig.
Jag kanske missuppfattade dig, ber om ursäkt i så fall! Allt väl!
 
Tack för helhetsbilden, spännande med vridet tak sådär.
 
L Lutte skrev:
Grymt jobbat! Ett riktigt skjuta från höften bygge med motorsåg och slägga!

Har alltid gillat rundtimmer Enda från det att min farmor och farfar hade sin rundtimmer stuga, ger en otrolig känsla.
Känns varmt och mjukt och man får ett helt annat ljud i hus med timmer.

Ska gnugga genom dom sista avsnittet och få mer inspiration för kommande fritidshus bygge i fjällen, fast rundtimmer går lite bort för allt arbete fast med barkning.

Håll nu ångan uppe och bygg en rejäl bastu för all öl som måste förtäras
Håller med dig... det är något speciellt med rundtimmer, typ mera cowboy.! Bastu, båthus, husbåt... det tar aldrig slut. Nu ut och barka med dig.!
 
X xdigger skrev:
Fyfan va imponerande! Håller på och byter lite fönster och ska panela hela huset och satt och deppade lite för att allt material var så försenat, så i väntetiden så har jag tittat på cowboykåken, gav mig grymt med motivation och energi. Så nu när jag efter regnskuren tittat klart så är det dags för mig att kämpa på. Tack för en skön serie!

Med vänlig hälsning, Kim
Tusen tack... härligt att man kan påverka så många människor och att ni inspireras och tar tag i era projekt. Hoppas renoveringen går bra.!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Tack för helhetsbilden, spännande med vridet tak sådär.
Egentligen skulle jag ha garaget nära inpå huset så att man kunde gå rakt in i huset. Men eftersom jag satt kåken på stora stenar så var det lite krångligt att gjuta en platta bredvid. Var lite smartare att göra garage + carport så att traktorn också fick tak över sig.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Kollat alla avsnitt nu, fan vilken skön lirare du är! Och vilket jävla hus han byggt, vill komma upp och fiska! När passar det?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
Kollat alla avsnitt nu, fan vilken skön lirare du är! Och vilket jävla hus han byggt, vill komma upp och fiska! När passar det?
dude... det kommer typ 3 familjer om dan och kollar kåken. Snart dags att ta betalt eller sätta upp bommar. Kul nu... men det tär lite på tålamodet.
 
  • Gilla
Henri och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.